TOMTOM 825 GO LIVE

Wat is de beste plaats in een V70 2,5D van 8/2000

 
 
 
 
 
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 83
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 13:16  ·  #1
Hallo allemaal,
gisteren de 825 GO ontvangen, voor plaatsing in de V70 2,5D van 8/2000.
Handleiding afgedrukt. Waar te plaatsen ? Geen uitsluitsel. « het apparaat mag het zicht niet hinderen » Logisch. Maar waar dan wel ?
Wie heeft er een goed idee ? Bedankt alvast.
Miskoop
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 14:26  ·  #2
Ergens waar het apparaat vrij zicht op de lucht heeft ivm satellietontvangst, dus ergens op de voorruit is de meest logische plaats.
ronsas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 68
Berichten: 92
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 14:55  ·  #3
Nou ja, inderdaad niet direct onder je spiegel of zo. En ook niet zodat je voedingskabel voor je dashboard hangt of het sturen hindert. Maar laag bij de voorruit onder je spiegel of wat verder naar rechts lijkt mij de beste plek. Dan verlies je het minst contact met de weg voor je. Je ziet ze ook wel eens links in de hoek bij de voorruit zitten maar dat lijkt mij niet zo handig voor de bediening (uiteraard alleen als je niet rijdt!).

Er zijn trouwens ook setjes te koop voor montage op je ventilatieroosters maar of dat i.v.m. functioneren van verwarming/airco zo ideaal is weet ik niet. Een goede ontvangst van de satelieten kun je meestal wel in een of ander menu bekijken waar hij laat zien hoeveel satelieten hij ziet.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 55
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 15:36  ·  #4
Ik heb voor mijn TT gewoon een extra centraal roostertje gescoord op een afbraak & daar een vaste mount op gevezen, gaatje in het roostertje voor de voedingskabel zodat deze weggewerkt zit in het dashbord ipv erlangs veel properder(en geen ringen op je ruit)
origineel roosterte hou ik bij voor als de wagen weg gaat
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 83
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 16:23  ·  #5
Quote door plorie

Ergens waar het apparaat vrij zicht op de lucht heeft ivm satellietontvangst, dus ergens op de voorruit is de meest logische plaats.


Hallo Plorie,
voordat ik verkeerde dingen ga doen....
Is er werkelijk een direct - lineair dus - contact nodig met "daarboven" waar de satellieten hangen ? Gaan radiogolven niet ook "om een hoekje" ?
Groetjes,
Miskoop
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 16:27  ·  #6
Mijn ervaring is dat ze ook wel werken als ze een beetje onder je dak/hemel zitten, maar in principe moeten ze vrij zicht hebben. Dat werkt niet om een hoekje nee, hij moet de posities van de verschillende satellieten weten, zodat hij daarop zijn eigen coördinaten berekend.
Zoals radiogolven om de hoek gaan werkt dus niet, je krijgt wel het signaal maar niet de positie.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 55
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 16:47  ·  #7
ff een foto genomen met de gsm:


By philken at 2011-12-18


By philken at 2011-12-18
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 77
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 17:37  ·  #8
Ik gebruik een setje voor op het ventilatie rooster, echter de houder plaats c.q. klem ik in de "gleuf" waar het telefoongedeelte normaliter inzit.
Werkt perfect en zit mooi vlak tegen het dashboard aan. Uiteraard moet je dus geen telefoon toetsenbord hebben.
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 83
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 18.12.2011 - 22:07  ·  #9
Hallo Allemaal,
bedankt voor al jullie suggesties.
Morgen als het licht is ga ik eens in de auto zitten en probeer wat uit.
Ik heb veiligheidshalve een setje (2) « dashboard mount disks » meebesteld....
Groetjes,
Miskoop
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Navigatiehouders met zuignap en zwanenhals (te koop).

 · 
Posted: 19.12.2011 - 10:12  ·  #10
Zelf gebruik ik een klembare houder met daaraan een flexibele zwanenhals met zuignap.
Voor de zuignap is een rond plakplaatje beschikbaar. Dat kan op de ruit, boven op het dashboard en zit bij mij op het gedeelte waar de telefoonbediening zou kunnen zitten. Daarmee komt de nav-unit direct rechts van het stuur en voldoende boven het dashboard uit om contact te maken met de sats.
Ik heb van een gezamenlijke inkoopacties nog een paar van deze houdersets liggen, dus:
- Klembare houder voor nav-unit (ook geschikt voor smartphone),
- Flexibele zwanenhals met zuignap,
- Bevestigingsplakplaatje.
Deze mogen weg voor 5,00 Euro per set (+ verzendkosten, pas niet door brievenbus dus 6,75 euro bij PostNL).
Bij belangstelling even een PB sturen.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 19.12.2011 - 10:58  ·  #11
Ik heb sinds een half jaar ook een TomTom.. (5,5"scherm) mede omdat ik geen CD's meer wilde kopen voor de RTI...
Ik verbaas me altijd over de plekken waar mensen hun navigatie plakken.. volgens mij is links in het hoekje van de voorruit de meest logische plaats. zo zit ie niet in het zicht naar rechts of het midden... Geen gezeur met de GPS ontvangst... geen belemmering van de luchtflow uit je ventilatie roosters.

Ben afgelopen weekeinde weer eens naar Duitsland geweest en wat je dan op de snelweg aan auto's tegen kom.. er zijn er bij die hebben de navigatie bijna recht voor hun snufferd geplakt.. of net onder de binnenspiegel... midden op het dashboard.. halverwege de voorruit...

'T blijft een moeilijke vraag :D tien mensen vragen en dan op z'n minst 20 meningen... :sick:

Succes... met het uitzoeken... ik zou zeggen gewoon proberen en van daaruit de best plek kiezen...


suc6 Frans
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 19.12.2011 - 11:34  ·  #12
Ziet goed uit Philken zo!
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 19.12.2011 - 12:17  ·  #13
Van Brodit heb je prachtige houders die zonder gereedschap/schroeven etc geplaatst (en verwijderd!) kunnen worden, moet je daar eens op googlen voordat je iets gaat slopen.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 20.12.2011 - 19:18  ·  #14
Quote door plorie

Van Brodit heb je prachtige houders die zonder gereedschap/schroeven etc geplaatst (en verwijderd!) kunnen worden, moet je daar eens op googlen voordat je iets gaat slopen.

... klopt, dat wordt dan een combinatie van een ProClip op maat voor de juiste (zelf te kiezen) positie in je auto en een speciale houder voor de TomToms, Navigons, Garmins, DestinAtors, Mio's en wat er nog meer op de markt is.
... alleen de kosten zijn niet mals, je mist al snel iets van een tientje of acht tot tien uit je beurs.
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: TOMTOM 825 GO LIVE

 · 
Posted: 20.12.2011 - 22:51  ·  #15
De basishouder is iets van 3-4 tientjes, en idd nog zoiets voor de houder daarop. Daar staat wel tegenover dat je je dash niet sloopt en de houder trillingsvrij is, dan kun je van die halfordsmeuk niet altijd zeggen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0