Hoi!
Ik heb mij al even voorgesteld maar zit ook met een technische vraag waar jullie mij misschien kunnen helpen in welke richting het te zoeken.
Oktober 2018 mijn huidige auto gekocht, een volvo v70 2.4 benzine uit 2000. Automaat. Nu 370xxx gelopen.
Nu al 2x probleemloos door de keuring gekomen.
Echter een week of 3 geleden kreeg ik de melding: remstoring, stop auto zsm. Compleet met abs lampje, handrem lampje & slipgevaar lampje.
Nou gedaan, midden op de vluchtstrook. Geweldig. Stukje vooruit gereden -> geen remvloeistof. Geen rood gevarendriehoekje op mijn dashboard dus heel voorzichtig naar dichtsbijzijnde kennis gereden. Dit ging prima. Auto reed probleemloos, remde probleemloos maar melding ging na enige tijd over van "remstoring stop auto zsm" naar "sts service vereist".
's Avonds mee naar huis gereden, melding weg. Een 100 meter voor huis was hij er weer.
Dag erna naar monteur, heeft hem uitgelezen (maar geen vida volgens mij) en kwam dit uit ->
linksvoor permanente communicatiestoring.
Niet echt specifiek dus. ABS ring terplekke bekeken en schoongemaakt, leek goed. Naar huis gereden, geen melding, tot vlak voor huis (alweer) de melding kwam.
Auto in tussen (minimaal) gebruikt maar deed het verder goed. Remt en rijd goed.
Nieuwe accu geplaatst, na tips hier op forum gelezen te hebben EN er maar een 60ah accu in lag. Ligt nu een 74 ah in.
Het geflikker van mijn dashboard was wel over, wat hij graag even mocht doen na een koude start.
Afijn, meerdere kleine ritjes. Geen problemen. Voorzichtig positief en grotere rit. 30 km enkele reis. Helaas, op de oprit van bestemming kwam de melding. Niet veel later auto in noodloop. Geen vermogen, wel toeren maken, het lampje van D veranderde in streepje EN de motor klapte keihard in de D of R. Achteruit rijden wilde hij nog wel "normaal".
Niet fijn, moest later naar huis en na tip van een vriend kon dit gewoon in noodloop.
Na een goede 3 km kwam de volgende storing: versnellingsbak service vereist. Tsjonge, nog meer meldingen, mijn dashboard leek wel een kerstboom. Na enkele km kwam vermogen terug, maar meldingen bleven. Ben ook prima thuis gekomen.
Nieuwe accu lost het niet op, uitlezen met vida lijkt mij de volgende stap (ook al rijdend) en hopende zo meer info te krijgen erover. Jullie nog tips & trics?
Niet geheel onbelangrijk te vertellen is dat hij al sinds aanschaf druk opbouwt in het koelsysteem & dit steeds meer doet. Maar hier rijden we altijd al mee rond en valt bij mijn monteur onder "zolang je er geen last van hebt, doorrijden"...
Ik heb mij al even voorgesteld maar zit ook met een technische vraag waar jullie mij misschien kunnen helpen in welke richting het te zoeken.
Oktober 2018 mijn huidige auto gekocht, een volvo v70 2.4 benzine uit 2000. Automaat. Nu 370xxx gelopen.
Nu al 2x probleemloos door de keuring gekomen.
Echter een week of 3 geleden kreeg ik de melding: remstoring, stop auto zsm. Compleet met abs lampje, handrem lampje & slipgevaar lampje.
Nou gedaan, midden op de vluchtstrook. Geweldig. Stukje vooruit gereden -> geen remvloeistof. Geen rood gevarendriehoekje op mijn dashboard dus heel voorzichtig naar dichtsbijzijnde kennis gereden. Dit ging prima. Auto reed probleemloos, remde probleemloos maar melding ging na enige tijd over van "remstoring stop auto zsm" naar "sts service vereist".
's Avonds mee naar huis gereden, melding weg. Een 100 meter voor huis was hij er weer.
Dag erna naar monteur, heeft hem uitgelezen (maar geen vida volgens mij) en kwam dit uit ->
linksvoor permanente communicatiestoring.
Niet echt specifiek dus. ABS ring terplekke bekeken en schoongemaakt, leek goed. Naar huis gereden, geen melding, tot vlak voor huis (alweer) de melding kwam.
Auto in tussen (minimaal) gebruikt maar deed het verder goed. Remt en rijd goed.
Nieuwe accu geplaatst, na tips hier op forum gelezen te hebben EN er maar een 60ah accu in lag. Ligt nu een 74 ah in.
Het geflikker van mijn dashboard was wel over, wat hij graag even mocht doen na een koude start.
Afijn, meerdere kleine ritjes. Geen problemen. Voorzichtig positief en grotere rit. 30 km enkele reis. Helaas, op de oprit van bestemming kwam de melding. Niet veel later auto in noodloop. Geen vermogen, wel toeren maken, het lampje van D veranderde in streepje EN de motor klapte keihard in de D of R. Achteruit rijden wilde hij nog wel "normaal".
Niet fijn, moest later naar huis en na tip van een vriend kon dit gewoon in noodloop.
Na een goede 3 km kwam de volgende storing: versnellingsbak service vereist. Tsjonge, nog meer meldingen, mijn dashboard leek wel een kerstboom. Na enkele km kwam vermogen terug, maar meldingen bleven. Ben ook prima thuis gekomen.
Nieuwe accu lost het niet op, uitlezen met vida lijkt mij de volgende stap (ook al rijdend) en hopende zo meer info te krijgen erover. Jullie nog tips & trics?
Niet geheel onbelangrijk te vertellen is dat hij al sinds aanschaf druk opbouwt in het koelsysteem & dit steeds meer doet. Maar hier rijden we altijd al mee rond en valt bij mijn monteur onder "zolang je er geen last van hebt, doorrijden"...