Hallo iedereen,
Recent heb ik een V70 T6 aangeschaft en deze had bij aankoop een lichte trilling vanaf 90km/h. Hierop hebben ze de wielen opnieuw laten balanceren en de auto uitgelijnd. Helaas heeft dit niet geleid tot het gewenste resultaat. Aangezien 1 velg wel erg veel lood had heb ik besloten om ze nogmaals te laten balanceren waarbij ze bij de bewuste velg de band 180 graden gedraaid hebben. Resultaat: van 125gr. lood naar 55gr. Helaas nog steeds getril.
Wat merk ik precies:
De Volvo begint vanaf +-90km/h te trillen en is duidelijk waarneembaar tot +- 130km/h. Daarna is de trilling nagenoeg weg/niet goed voelbaar. Hij trilt onder alle omstandigheden: versnellen, remmen, constante snelheid, gas los, meerdere versnellingen en in zijn vrij.
Wat ik verder merk is dat het trillen in intensiteit varieert. Wanneer het trillen intenser wordt is dit ook in het stuur waarneembaar.
De Volvo staat op bijna nieuwe Vredestein banden (245/40/R18). Omdat de velgen imitaties zijn twijfelde ik aan de naafgat van de velg maar deze is hetzelfde als van mijn naaf (63.4mm). De bandenzaak kon op het oog ook geen kromme velg ontdekken of hoogteslag. Remmen voelen allemaal even warm aan na een rit dus deze blijven niet hangen. Bandenspanning op de juiste waarde gezet volgens het boekje. Vooras op speling gecontroleerd en niks kunnen vinden.
Hebben jullie enig idee waar ik naar kan kijken? Of heeft iemand van jullie een trillingsvrije set wielen liggen die ik wellicht zou kunnen testen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Recent heb ik een V70 T6 aangeschaft en deze had bij aankoop een lichte trilling vanaf 90km/h. Hierop hebben ze de wielen opnieuw laten balanceren en de auto uitgelijnd. Helaas heeft dit niet geleid tot het gewenste resultaat. Aangezien 1 velg wel erg veel lood had heb ik besloten om ze nogmaals te laten balanceren waarbij ze bij de bewuste velg de band 180 graden gedraaid hebben. Resultaat: van 125gr. lood naar 55gr. Helaas nog steeds getril.
Wat merk ik precies:
De Volvo begint vanaf +-90km/h te trillen en is duidelijk waarneembaar tot +- 130km/h. Daarna is de trilling nagenoeg weg/niet goed voelbaar. Hij trilt onder alle omstandigheden: versnellen, remmen, constante snelheid, gas los, meerdere versnellingen en in zijn vrij.
Wat ik verder merk is dat het trillen in intensiteit varieert. Wanneer het trillen intenser wordt is dit ook in het stuur waarneembaar.
De Volvo staat op bijna nieuwe Vredestein banden (245/40/R18). Omdat de velgen imitaties zijn twijfelde ik aan de naafgat van de velg maar deze is hetzelfde als van mijn naaf (63.4mm). De bandenzaak kon op het oog ook geen kromme velg ontdekken of hoogteslag. Remmen voelen allemaal even warm aan na een rit dus deze blijven niet hangen. Bandenspanning op de juiste waarde gezet volgens het boekje. Vooras op speling gecontroleerd en niks kunnen vinden.
Hebben jullie enig idee waar ik naar kan kijken? Of heeft iemand van jullie een trillingsvrije set wielen liggen die ik wellicht zou kunnen testen?
Alvast bedankt voor het meedenken.