Binnen een paar maanden moet ik er aan geloven: kleppenstellen en de distributieriem (en waterpomp e.d.) vervangen.
Een klus waar ik eerlijk gezegd wel een beetje tegen op zie.
Omdat de auto maar kort uit te running mag zijn, zit ik wel een beetje onder tijdsdruk.
Om een aantal verrassingen voor te zijn heb ik een 'oefenblok' gekocht. Waar ik het kleppenstellen eerst op uit ga proberen.
De eerste ronde, de boutjes (40x) voorzichtig en gelijkmatig loshalen is gelukt.
Het voorzichtig lostikken van het kleppendeksel is echter nog niet gelukt.
Voorzichtig met wat gereedschap al geprobeerd los te tikken. Het kleppendeksel zit echter nog muurvast. Nu is hier een speciale tang voor, maar aangezien je die maar eenmaal nodig hebt (in mijn geval dus 2x), zullen niet veel deze tang aangeschaft hebben.
Mijn vraag is dus hoe hebben jullie dit opgelost?
Een klus waar ik eerlijk gezegd wel een beetje tegen op zie.
Omdat de auto maar kort uit te running mag zijn, zit ik wel een beetje onder tijdsdruk.
Om een aantal verrassingen voor te zijn heb ik een 'oefenblok' gekocht. Waar ik het kleppenstellen eerst op uit ga proberen.
De eerste ronde, de boutjes (40x) voorzichtig en gelijkmatig loshalen is gelukt.
Het voorzichtig lostikken van het kleppendeksel is echter nog niet gelukt.
Voorzichtig met wat gereedschap al geprobeerd los te tikken. Het kleppendeksel zit echter nog muurvast. Nu is hier een speciale tang voor, maar aangezien je die maar eenmaal nodig hebt (in mijn geval dus 2x), zullen niet veel deze tang aangeschaft hebben.
Mijn vraag is dus hoe hebben jullie dit opgelost?