Vrijdagavond wilde de V70 (een 2.0 benzine, MY2011) niet starten. Volvo Assistance gebeld, die stuurden de wegenwacht. Wegenwachter en ik samen naar de oorzaak gezocht, uiteindelijk de luchtfilter aanzuigbuis eraf gehaald, terwijl hij er remmenreiniger in spoot startte ik de auto: motor liep. Er kwam dus geen brandstof aan. Flinke klappen op de benzinetank gegeven met een rubber hamer en zowaar, de auto deed het weer.
Erg vervelend, want uit de onderhoudshistorie bleek dat de pomp in januari is vervangen, voor de schrikbarende som van 8000 SEK (ruim 800 euro).
Zaterdag bij de plaatselijke dealer (Verkerk in Houten) langsgeweest, die konden uiteraard nog niet de auto repareren maar wisten me wel te vertellen dat het waarschijnlijk niet aan de pomp ligt! Er zit een stekker op de pomp die verbrandt, en daardoor valt deze uit. Het vriendelijke verzoek was om de auto te komen brengen als de tank leeg was, want die moet er onderuit om bij de pomp te komen.
Zondagmiddag stopte de auto er weer mee. Wegenwacht kwam weer en kreeg 'm nu met rubber hamer ook niet meer aan de praat. We hebben nog even de achterbank eruit gehaald, maar je kunt daar niet bij de brandstofpomp komen (of hadden we voor de reservewiel bak moeten kijken?). Met de sleepdienst naar het depot in Nieuwegein gereden en daar kreeg ik een V40 T3 mee die ik vrijdag weer moet inleveren, voorwaar geen straf om hiermee de familie tijdens de Kerstdagen te bezoeken (al had dat ook prima in de 480 gepast).
Vandaag is de auto bij de dealer afgeleverd, die hebben pas eind volgende week tijd dus vanaf zaterdag is de 480 eventjes de enige auto, want vrijdagavond moet de V40 weer zijn ingeleverd. (Bij andere dealers duurt het nog veel langer, de dealer waar ik laatst voor onderhoud was had pas eind januari tijd!)
Nu vraag ik me twee dingen af.
Is het een vaker voorkomend probleem dat een brandstofpomp in de V70NN er al na 6 jaar en 116.000 km mee ophoudt? En binnen een jaar en 10.000 km weer stuk is?
Moet de tank er echt onderuit om bij de brandstofpomp te komen?!?
Afijn, mijn vertrouwen in deze Volvo heeft wel een deuk gekregen
Erg vervelend, want uit de onderhoudshistorie bleek dat de pomp in januari is vervangen, voor de schrikbarende som van 8000 SEK (ruim 800 euro).
Zaterdag bij de plaatselijke dealer (Verkerk in Houten) langsgeweest, die konden uiteraard nog niet de auto repareren maar wisten me wel te vertellen dat het waarschijnlijk niet aan de pomp ligt! Er zit een stekker op de pomp die verbrandt, en daardoor valt deze uit. Het vriendelijke verzoek was om de auto te komen brengen als de tank leeg was, want die moet er onderuit om bij de pomp te komen.
Zondagmiddag stopte de auto er weer mee. Wegenwacht kwam weer en kreeg 'm nu met rubber hamer ook niet meer aan de praat. We hebben nog even de achterbank eruit gehaald, maar je kunt daar niet bij de brandstofpomp komen (of hadden we voor de reservewiel bak moeten kijken?). Met de sleepdienst naar het depot in Nieuwegein gereden en daar kreeg ik een V40 T3 mee die ik vrijdag weer moet inleveren, voorwaar geen straf om hiermee de familie tijdens de Kerstdagen te bezoeken (al had dat ook prima in de 480 gepast).
Vandaag is de auto bij de dealer afgeleverd, die hebben pas eind volgende week tijd dus vanaf zaterdag is de 480 eventjes de enige auto, want vrijdagavond moet de V40 weer zijn ingeleverd. (Bij andere dealers duurt het nog veel langer, de dealer waar ik laatst voor onderhoud was had pas eind januari tijd!)
Nu vraag ik me twee dingen af.
Is het een vaker voorkomend probleem dat een brandstofpomp in de V70NN er al na 6 jaar en 116.000 km mee ophoudt? En binnen een jaar en 10.000 km weer stuk is?
Moet de tank er echt onderuit om bij de brandstofpomp te komen?!?
Afijn, mijn vertrouwen in deze Volvo heeft wel een deuk gekregen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).