Probleem zoveel ja, zowel voor het forum als voor mijn S60.
Al jaren moet er af en toe wat water bij, valt mee te leven bij bijna 5 ton toch?
In april naar Praag geweest, in 2000 km 2-3 liter bijgevuld. Thuis ging het weer goed, misschien door de hoge belasting op die lange rit.
Vorige maand belt mijn vriendin dat ze zonder koelwater staat, de onderste slang van de radiator had het begeven. Vervangen, vers koelwater er in en het probleem was weg.
Na een week toch weer de melding koelvloeistof laag, stop auto. Kijken, dop van expansievat er af, water borrelt weer omhoog en op niveau. Dop dicht en weer rijden.
Vannacht belde ze weer, reservoir weer leeg en motortemperatuur te hoog. Die melding was wel nieuw, dus met de 2e auto naar Ommen en haar opgehaald. Zij terug in haar auto, ik in de S60.
Voor vertrek water bijgevuld met gewoon water, onderweg geen melding 'kvs te laag'. verwarming op standje sambal, ramen open, werd ook niet te heet. Op de A28 wou ik toch weten wat hij zou doen, dus even 140-160 rijden. Geen probleem, na 5 km weer 100 rijden en toen liep de kvs temp meter rechts uit beeld.
Op de CFE mee gekeken, constant 90-95 graden en na het snelle stuk terug naar 100 liep hij naar 117, daarna melding temp te hoog.
Water loopt ter hoogte van het kvs reservoir onder de auto weg, maar van boven valt gewoon weinig te zien.
Kon anderhalf liter bijvullen en weer rustig verder rijden.
Vlak voor de melding liep te temperatuur van de lucht binnen ook terug, hij blaast koude lucht.
Ik weet het even niet meer... kvs reservoir lek? Dop lek (dop geruild met andere auto en probleem bleef)? Radiator?
Het is ook moeilijk te zien.
Er zat een tijdje olie in de kvs, maar ik heb het reservoir schoon gemaakt en sinds dien komt er geen nieuwe zwarte aanslag meer bij.
Al jaren moet er af en toe wat water bij, valt mee te leven bij bijna 5 ton toch?
In april naar Praag geweest, in 2000 km 2-3 liter bijgevuld. Thuis ging het weer goed, misschien door de hoge belasting op die lange rit.
Vorige maand belt mijn vriendin dat ze zonder koelwater staat, de onderste slang van de radiator had het begeven. Vervangen, vers koelwater er in en het probleem was weg.
Na een week toch weer de melding koelvloeistof laag, stop auto. Kijken, dop van expansievat er af, water borrelt weer omhoog en op niveau. Dop dicht en weer rijden.
Vannacht belde ze weer, reservoir weer leeg en motortemperatuur te hoog. Die melding was wel nieuw, dus met de 2e auto naar Ommen en haar opgehaald. Zij terug in haar auto, ik in de S60.
Voor vertrek water bijgevuld met gewoon water, onderweg geen melding 'kvs te laag'. verwarming op standje sambal, ramen open, werd ook niet te heet. Op de A28 wou ik toch weten wat hij zou doen, dus even 140-160 rijden. Geen probleem, na 5 km weer 100 rijden en toen liep de kvs temp meter rechts uit beeld.
Op de CFE mee gekeken, constant 90-95 graden en na het snelle stuk terug naar 100 liep hij naar 117, daarna melding temp te hoog.
Water loopt ter hoogte van het kvs reservoir onder de auto weg, maar van boven valt gewoon weinig te zien.
Kon anderhalf liter bijvullen en weer rustig verder rijden.
Vlak voor de melding liep te temperatuur van de lucht binnen ook terug, hij blaast koude lucht.
Ik weet het even niet meer... kvs reservoir lek? Dop lek (dop geruild met andere auto en probleem bleef)? Radiator?
Het is ook moeilijk te zien.
Er zat een tijdje olie in de kvs, maar ik heb het reservoir schoon gemaakt en sinds dien komt er geen nieuwe zwarte aanslag meer bij.