Van 't weekend de auto gewassen met tuinslang en 2-emmer methode (dus geen hogedruk gebruikt) en bij 2 korte ritjes die ik diezelfde avond en de volgende ochtend moest doen, stokte de motor bij lage toeren, voordat de turbo inkomt.
Hij startte normaal. Ik moet een stukje achteruit rijden als ik wegrij en daar voelde ik de motor al iets bokken. Daarna een hellingproefje en daar sloeg de motor 2x af terwijl me dat normaal nooit gebeurt (en ik doe ditzelfde ritueel dagelijks met en zonder belading, dit was zonder). Daarna bij het de straat uitrijden voelde ik de motor ook 2x aardig bokken ('verslikken' zeg maar) tot het moment dat de turbo inkwam, dan leek alles weer normaal.
Vanmorgen leek alles normaal, al bromde de motor iets meer dan normaal de eerste 5 seconden na de start, maar dat kan ook door de relatief koude en vochtige ochtend komen (6 graden en mist). Daarna een normale stads- en snelweg rit gehad van plm. 25 minuten.
Het enige wat ik gedaan heb qua vocht bij de motor is met de tuinslang de airco condensor goed afgespoten. Maar daar zit toch geen electronica die de boel in de war kan schoppen?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Vanavond hopelijk even uitlezen met VIDA, zien of daar wat uitkomt. Ik relateer het zelf aan de wasbeurt aangezien het even daarna optrad, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn (wervelkleppen die dichtstonden oid, dat motortje doet wat moeilijk).
Hij startte normaal. Ik moet een stukje achteruit rijden als ik wegrij en daar voelde ik de motor al iets bokken. Daarna een hellingproefje en daar sloeg de motor 2x af terwijl me dat normaal nooit gebeurt (en ik doe ditzelfde ritueel dagelijks met en zonder belading, dit was zonder). Daarna bij het de straat uitrijden voelde ik de motor ook 2x aardig bokken ('verslikken' zeg maar) tot het moment dat de turbo inkwam, dan leek alles weer normaal.
Vanmorgen leek alles normaal, al bromde de motor iets meer dan normaal de eerste 5 seconden na de start, maar dat kan ook door de relatief koude en vochtige ochtend komen (6 graden en mist). Daarna een normale stads- en snelweg rit gehad van plm. 25 minuten.
Het enige wat ik gedaan heb qua vocht bij de motor is met de tuinslang de airco condensor goed afgespoten. Maar daar zit toch geen electronica die de boel in de war kan schoppen?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Vanavond hopelijk even uitlezen met VIDA, zien of daar wat uitkomt. Ik relateer het zelf aan de wasbeurt aangezien het even daarna optrad, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn (wervelkleppen die dichtstonden oid, dat motortje doet wat moeilijk).