Omdat ik de onhandige verlengkabel tussen de achterbank naar achter voor de koelbox enorm onhandig vond, toch eens gaan kijken om een extra 12V-stopcontact in te bouwen. Liefst geen aftermarket spul van de automaterialenzaken maar een Volvo-ding met klepje.
Dit was destijds een optie: "cooler box"-aansluiting met een plug and play kabelboomuitbreiding met relais. Zowel stopcontact als kabels niet meer leverbaar, op de sloop ook nog nooit tegengekomen en als deze nog leverbaar was dan zal het wel aardig aan de prijs zijn geweest.
Een maat van me heeft een V70N met wel standaard zo'n aansluiting achterin. Nou simpel toch? Bij Hunterpart voor 30,- een stopcontact met de connector besteld. Nieuw ook nog te verkrijgen ongeveer 75,- zonder connector. Uit het electrisch schema was te lezen dat dit door het contact geschakelde, afgezekerd aansluiting, was en dat e.e.a op bestaande connectoren aan te sluiten was. Helaas stond in het schema niet de locatie van de connectoren maar aan de hand van de draad kleuren waren deze snel gevonden. relais en rest van de aansluitmaterialen gekocht en alles volgens electrisch schema aan gesloten, ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Zie bijgevoegd how-to-beschrijving.
Dit was destijds een optie: "cooler box"-aansluiting met een plug and play kabelboomuitbreiding met relais. Zowel stopcontact als kabels niet meer leverbaar, op de sloop ook nog nooit tegengekomen en als deze nog leverbaar was dan zal het wel aardig aan de prijs zijn geweest.
Een maat van me heeft een V70N met wel standaard zo'n aansluiting achterin. Nou simpel toch? Bij Hunterpart voor 30,- een stopcontact met de connector besteld. Nieuw ook nog te verkrijgen ongeveer 75,- zonder connector. Uit het electrisch schema was te lezen dat dit door het contact geschakelde, afgezekerd aansluiting, was en dat e.e.a op bestaande connectoren aan te sluiten was. Helaas stond in het schema niet de locatie van de connectoren maar aan de hand van de draad kleuren waren deze snel gevonden. relais en rest van de aansluitmaterialen gekocht en alles volgens electrisch schema aan gesloten, ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Zie bijgevoegd how-to-beschrijving.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).