Mijn zus heeft intussen 3 ton op de teller van haar V50 1.6 DrivE diesel (dus het kan wel met die motor...) maar helaas het laatste jaar een paar keer panne gehad. Vaak was stoppen en opnieuw starten genoeg om weer verder te kunnen, maar niet altijd. Bij de garage doemverhalen over kapotte EGR, roetfilter en injectoren te horen gekregen, zonder duidelijke diagnose. Allemaal niet ondenkbaar gezien de motor en km stand, dat is waar. En de kans dat het zich allemaal opstapelt is ook aanwezig.
Wel het advies om de auto beter rijdend in te ruilen dan met panne. En het vertrouwen is wel een beetje geschaad intussen. Dus overweegt ze een andere.
Wegens een recente verhuizing geen dikke knaken voorhanden om iets nieuws voor de lange termijn te kopen. Wel 2 kids dus een betrouwbare auto is noodzaak. Overweging: diesel (lage aanschaf), bijv V60 ex-lease, niet hybride want te duur. Hogere maandlasten zijn op zich geen bezwaar.
Station wagen is wel prettig maar niet meer per se noodzakelijk.
Geen technische kennis om zelf iets te doen, dus onderhoud is volledig garage. En dan moeten ze de auto nog op tijd brengen...het interval wat oprekken is hen niet vreemd (Ja, ik weet het, vloeken in de kerk!)
Ze woont in Zuid-Holland en moet voor het werk ook wel met enige regelmaat de grote steden in zoals Rotterdam, waar intussen de oudere diesels al niet meer worden toegelaten. Maar ik zou denken dat dit voor een euro5 diesel wel zal meevallen de komende jaren?
Ze is zelfstandige dus op de zaak is mogelijk, maar dit is hen in het verleden afgeraden door de accountant ivm veel privégebruik en vermijden rompslomp rittenadministratie.
Even nog harder vloeken: Volvo is gewenst maar het mag evt ook iets anders zijn...
Wat zou jullie advies zijn?
Mijn advies: als het een vertrouwenskwestie is, iets anders zoeken; als het goedkoop moet kan je volgens mij beter deze echt oprijden. In dat geval laten doorlichten door een Volvospecialist, noodzakelijke reparaties doen en doorkarren. Dan moet het al heel gek lopen wil je voor meer dan €2000 ofzo aan reparaties tegenkomen. Maar dan blijft het alsnog een V50 1.6d met 3 ton op de teller. En de auto moet wel weer een paar jaar mee.
Wel het advies om de auto beter rijdend in te ruilen dan met panne. En het vertrouwen is wel een beetje geschaad intussen. Dus overweegt ze een andere.
Wegens een recente verhuizing geen dikke knaken voorhanden om iets nieuws voor de lange termijn te kopen. Wel 2 kids dus een betrouwbare auto is noodzaak. Overweging: diesel (lage aanschaf), bijv V60 ex-lease, niet hybride want te duur. Hogere maandlasten zijn op zich geen bezwaar.
Station wagen is wel prettig maar niet meer per se noodzakelijk.
Geen technische kennis om zelf iets te doen, dus onderhoud is volledig garage. En dan moeten ze de auto nog op tijd brengen...het interval wat oprekken is hen niet vreemd (Ja, ik weet het, vloeken in de kerk!)
Ze woont in Zuid-Holland en moet voor het werk ook wel met enige regelmaat de grote steden in zoals Rotterdam, waar intussen de oudere diesels al niet meer worden toegelaten. Maar ik zou denken dat dit voor een euro5 diesel wel zal meevallen de komende jaren?
Ze is zelfstandige dus op de zaak is mogelijk, maar dit is hen in het verleden afgeraden door de accountant ivm veel privégebruik en vermijden rompslomp rittenadministratie.
Even nog harder vloeken: Volvo is gewenst maar het mag evt ook iets anders zijn...
Wat zou jullie advies zijn?
Mijn advies: als het een vertrouwenskwestie is, iets anders zoeken; als het goedkoop moet kan je volgens mij beter deze echt oprijden. In dat geval laten doorlichten door een Volvospecialist, noodzakelijke reparaties doen en doorkarren. Dan moet het al heel gek lopen wil je voor meer dan €2000 ofzo aan reparaties tegenkomen. Maar dan blijft het alsnog een V50 1.6d met 3 ton op de teller. En de auto moet wel weer een paar jaar mee.