Vandaag een grote beurt laten doen bij een `Volvo Specialist´ (183,45 euro).
Lijst van aanbevelingen/opmerkingen meegekregen:
- Remblokken achter max.10000 kM na nu vernieuwen (incl. remolie) en bouten.
- Katalysator heeft een inwendige rammel --> .... geen advies.
- Wielen lopen aan in de wielkast bij het geheel insturen naar links en rechts, maar meer naar links dan naar rechts. Stalen plaat in de wielkuip vertoont heel duidelijk schuursporen (bandenmaat, standaard af fabriek 225/45/R17) --> .... geen idee waarom, .... geen advies.
- Turbo lekt olie, tenminste hangt vol met olie aan de onderkant --> .... advies laten repareren, kosten 900 tot 1400 (n)eurootjes. Vervolgens bij Volvo dealer langs geweest --> .... advies: is normaal "zweten" bij deze 2,5-T motoren met meer dan 100k op de teller, dus niets aan doen, wel zorgen voor altijd voldoende olie !! !!
Wat zijn jullie ervaringen/adviezen ??
Lijst van aanbevelingen/opmerkingen meegekregen:
- Remblokken achter max.10000 kM na nu vernieuwen (incl. remolie) en bouten.
- Katalysator heeft een inwendige rammel --> .... geen advies.
- Wielen lopen aan in de wielkast bij het geheel insturen naar links en rechts, maar meer naar links dan naar rechts. Stalen plaat in de wielkuip vertoont heel duidelijk schuursporen (bandenmaat, standaard af fabriek 225/45/R17) --> .... geen idee waarom, .... geen advies.
- Turbo lekt olie, tenminste hangt vol met olie aan de onderkant --> .... advies laten repareren, kosten 900 tot 1400 (n)eurootjes. Vervolgens bij Volvo dealer langs geweest --> .... advies: is normaal "zweten" bij deze 2,5-T motoren met meer dan 100k op de teller, dus niets aan doen, wel zorgen voor altijd voldoende olie !! !!
Wat zijn jullie ervaringen/adviezen ??