Hierbij een kleine howto; Hoe vervang je de complete remmerij achter. In dit geval bij mijn S80, linksachter is ook de klauw vervangen. De zuiger was vastgeroest.
1. Auto opkrikken en beide achterwielen verwijderen natuurlijk.
2. Hier zie je dus dat ik de schijf compleet aan flarden heb gereden:
De vettigheid die je ziet is geen remvloeistof maar WD-40 die op de remleiding gespoten is om het boutje alvast wat losser te krijgen.
3. Je draait 2 imbusjes achter de schijf los om de klauw van de schijf te krijgen. Zorg dat je iets van elektriciteitsdraad of een touwtje hebt om de klauw tijdelijk aan bijv. de veer op te hangen.
4.Vervolgens kun je de bracket losmaken, zodat de schijf vrije doorgang krijgt.
5. Nu kun je de schijf eraf halen (dit kan wat stroef gaan) en worden de handremvoeringen zichtbaar. Ook deze heb ik vervangen, het materiaal begon los te komen van het oppervlak waaraan de voering gelijmd zat denk ik. Deze krijg je los door het bovenste veertje los te knippen. Zorg dus voor nieuw bevestigingsmateriaal!
1. Auto opkrikken en beide achterwielen verwijderen natuurlijk.
2. Hier zie je dus dat ik de schijf compleet aan flarden heb gereden:
De vettigheid die je ziet is geen remvloeistof maar WD-40 die op de remleiding gespoten is om het boutje alvast wat losser te krijgen.
3. Je draait 2 imbusjes achter de schijf los om de klauw van de schijf te krijgen. Zorg dat je iets van elektriciteitsdraad of een touwtje hebt om de klauw tijdelijk aan bijv. de veer op te hangen.
4.Vervolgens kun je de bracket losmaken, zodat de schijf vrije doorgang krijgt.
5. Nu kun je de schijf eraf halen (dit kan wat stroef gaan) en worden de handremvoeringen zichtbaar. Ook deze heb ik vervangen, het materiaal begon los te komen van het oppervlak waaraan de voering gelijmd zat denk ik. Deze krijg je los door het bovenste veertje los te knippen. Zorg dus voor nieuw bevestigingsmateriaal!