Torqamp electrische turbo

Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Torqamp electrische turbo

· 
Posted: 22.02.2022 - 19:49  ·  #1
Okay
De V70 die ik nu heb is distributie, o-ringen, carterventilatie, KV sensor, nieuwe bobines, bougies, filters, gasklephuis, LMM, accu, koplampen en achterlichten, Bilstein B12 sport onderstel, nieuwe toplagers, remmen (geupgraded naar T5) compleet alles nieuw, 18” velgen, Dunlop RT2 245-35 18 banden, nieuwe Lemforder draagarmen, fusees, lagers, stofhoezen, verder stuurhuisflush en automaatflush, carrosserie en interieur compleet gerenoveerd en verzegeld, nieuw custom stuur, houtinleg interieur, Grom ingebouwd en Tomtom ingebouwd.
Op de todo lijst staat nog een nieuw spruitstuk met aparte (race-)kat en downpipe en een compleet RVS duplex uitlaatsysteem
Daarna wil ik de tuning bij Rica (is nu BSR) laten doen.
Het sportonderstel Bilstein B12 pro gaat er nog onderuit voor een KW set weet alleen nog niet of dat Var1 of Var2 wordt, waarschijnlijk Var1.
(Hierna wordt het autootje getaxeerd en verzekerd.)

Nu zit ik te denken of ik er nog wat meer peekaatjes en koppel uit wil halen omdat ik de Volvo vooral heb voor de sleurhut. (1680kg incl laadvermogen)
In de praktijk doet de volvo het in de huidige trim best goed. (Zet de automaatbak in 4 en als hij onder de 3000 komt schakel ik terug)
Maar goed long story short ik kwam de Torqamp electrische turbo tegen.
Deze claimt ca 40% vermogen extra te leveren hetgeen dus zou neerkomen op ca 70pk 85nm extra.
Klinkt niet verkeerd vind ik (zelfs als de claim maar 50% waar maakt dus 20% zou dat 35pk en 42nm extra betekenen dus 220-250pk en 275-320nm)
Lijkt me voor een auto die 100% Stage 0 is (okay weliswaar met een chiptuning nu) een leuk alternatief.

Thoughts?

Owja de Link

https://torqamp.com/
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Torqamp electrische turbo

· 
Posted: 22.02.2022 - 20:07  ·  #2
Een elektrisch aangedreven compressor kan best, maar niet dit ding. Dit heeft een vrij hoog TelSell/it's amazing mike gehalte.
Kies dan voor een supercharger, of een turbo conversie. Of gewoon een motorswap (dikke T5 er in lepelen).

Edit:
Het ding zou een 5kW motor hebben, ok, dat klinkt als iets wat zou kunnen werken. Maar ik zie nergens een pV-diagram ofzo van de charger zelf. Het ding zal ook samen meoten werken met je ECU, die daar moet je al iets voor verzinnen (standalone ECU? Ik weet niet of je een standaard ongeblazen Volvo ECU kunt gebruiken voor een geblazen motor, ik verwacht van niet). Je inlaattraject moet aangepast worden etc.
Ik verwacht dat het goedkoper is om een complete V70 T5 te kopen. Of je moet zelf heel handig zijn en zelf een motorswap doen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.02.2022 - 21:07  ·  #3
Quote door Noob

Dunlop RT2 245-35 18 banden,

Even nieuwsgierig, hoe bevallen deze ?
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.02.2022 - 22:11  ·  #4
Hans ik had hiervoor de Goodyear Eagle F1 5 banden in 235/40 18 omdat die volgens de testen goed zouden zijn.
Wel de RT2 is opmerkelijk stiller, zuiniger, rolt veel minder eigenlijk niet bij laterale belasting en ik vind de besturing veel directer en preciezer.
Ze hebben een nadeel ze zijn wat gevoeliger voor spoorvorming.
Qua slijten zijn ze hetzelfde als de F1 dus mag duidelijk zijn ze bevallen me geweldig goed.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.02.2022 - 06:12  ·  #5
Dat klinkt goed.
Bedankt voor je terugkoppeling. :Thumbsup:

Selected quotes for multi-quoting:   0