Mijn onlangs aangeschafte V70 (MY2005) bouwjaar 2007 brengt me nog geen geluk..
Mijn vorige ervaringen met Volvo waren super.. maar deze maakt het me niet makkelijk.
Ik heb de auto nu 2,5 maand en hij gaat voor de 5de keer terug naar de dealer.
Het begon met het schudden in het stuur, remedie schijven en blokken vervangen, resultaat niks. Toen de draagarmrubbers vervangen, dit waren nl. de boosdoeners. Helaas zijn deze door de leerling monteur verkeerd om gemonteerd waardoor de veren in de kasten aanliepen en er een irritant 'klonk" geluid ontstond, dus weer terug. Nadat deze op de juiste manier waren gemonteerd stond het stuur scheef en trok de auto naar rechts.
Afspraak gemaakt bij een uitlijn specialist in Hengelo, auto had meer dan 2 graden afwijking en vrat banden, auto uitgelijnd maar naar een paar dagen viel me op dat het stuur nog steeds iets scheef stond en de auto nog steeds naar rechts wil. Gelukkig kan ik hier mee terug komen en gaan ze kijken wat het euvel kan zijn (iemand een idee?)
Ik was er inmiddels aardig klaar mee en ben met de auto naar Martin (MMTS) geweest en heb hem gevraagd de auto na te kijken omdat ik ook vond dat er een geluid in de aandrijving zat. Bleek dat een spies die de homokineet bij elkaar houd los zat. Deze vast gedraaid en nu geen rare geluiden meer nog niet vastgezet met locktight omdat de assen er nog onderweg moeten reden volgt zodadelijk.
Auto verder na gelopen, bleek geen onderhoudsbeurt gehad te hebben, olie zwart, oliefilter niet vervangen niks aan gedaan dus.... terwijl er wel 495,- euro is betaald voor een afleverbeurt.. (Eens maar nooit weer!)
Ook blijkt de achterste krukaskeering te lekken, hadden ze ook moeten zien, dus voor as. maandag afspraak gemaakt waarbij ze de keering gaan vervangen en de afdichtplug boven de keering (modificatie).
Tja en als de bak er dan onder vandaan is ook maar gelijk koppeling en druklager laten vervangen want met een kmstand van 270.000 zal die ook niet meer het eeuwige leven hebben. En nu hoef ik alleen de materiaalkosten te betalen dat is wel fijn.
Als de auto terug is gaat die naar MMTS voor een EGR reiniging, gaan we alle filters vervangen en de spiesen vastzetten met Locktight. En natuurlijk nog even terug naar de uitlijner..
Hopen dat ik dan eindelijk van mijn mooie V70 mag gaan genieten...
Mijn vorige ervaringen met Volvo waren super.. maar deze maakt het me niet makkelijk.
Ik heb de auto nu 2,5 maand en hij gaat voor de 5de keer terug naar de dealer.
Het begon met het schudden in het stuur, remedie schijven en blokken vervangen, resultaat niks. Toen de draagarmrubbers vervangen, dit waren nl. de boosdoeners. Helaas zijn deze door de leerling monteur verkeerd om gemonteerd waardoor de veren in de kasten aanliepen en er een irritant 'klonk" geluid ontstond, dus weer terug. Nadat deze op de juiste manier waren gemonteerd stond het stuur scheef en trok de auto naar rechts.
Afspraak gemaakt bij een uitlijn specialist in Hengelo, auto had meer dan 2 graden afwijking en vrat banden, auto uitgelijnd maar naar een paar dagen viel me op dat het stuur nog steeds iets scheef stond en de auto nog steeds naar rechts wil. Gelukkig kan ik hier mee terug komen en gaan ze kijken wat het euvel kan zijn (iemand een idee?)
Ik was er inmiddels aardig klaar mee en ben met de auto naar Martin (MMTS) geweest en heb hem gevraagd de auto na te kijken omdat ik ook vond dat er een geluid in de aandrijving zat. Bleek dat een spies die de homokineet bij elkaar houd los zat. Deze vast gedraaid en nu geen rare geluiden meer nog niet vastgezet met locktight omdat de assen er nog onderweg moeten reden volgt zodadelijk.
Auto verder na gelopen, bleek geen onderhoudsbeurt gehad te hebben, olie zwart, oliefilter niet vervangen niks aan gedaan dus.... terwijl er wel 495,- euro is betaald voor een afleverbeurt.. (Eens maar nooit weer!)
Ook blijkt de achterste krukaskeering te lekken, hadden ze ook moeten zien, dus voor as. maandag afspraak gemaakt waarbij ze de keering gaan vervangen en de afdichtplug boven de keering (modificatie).
Tja en als de bak er dan onder vandaan is ook maar gelijk koppeling en druklager laten vervangen want met een kmstand van 270.000 zal die ook niet meer het eeuwige leven hebben. En nu hoef ik alleen de materiaalkosten te betalen dat is wel fijn.
Als de auto terug is gaat die naar MMTS voor een EGR reiniging, gaan we alle filters vervangen en de spiesen vastzetten met Locktight. En natuurlijk nog even terug naar de uitlijner..
Hopen dat ik dan eindelijk van mijn mooie V70 mag gaan genieten...