Totaal dood na lege accu....

Houdt sleutel vast....

goofy17
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Totaal dood na lege accu....

· 
Posted: 15.06.2017 - 14:13  ·  #1
Na een lege accu wegens het aan laten staan van het contact gedurende 1 nacht had ik een begrijpelijke lage accuspanning. Het display gaf daar een waarschuwing voor. Na een startpoging echter helemaal geen beeld meer...
Het opladen van de accu geeft nog steeds een dood scherm en een blijvend vastzittende sleutel, terwijl de lampen wel vol kunnen branden.
Het enkele seconden loskoppelen van de min pool zoals ik ergens vond geeft geen oplossing.
Is er hier een oplossing voor?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Totaal dood na lege accu....

· 
Posted: 15.06.2017 - 14:51  ·  #2
Hoe oud is de accu?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 15:12  ·  #3
je hebt eerst de accu opgeladen en hebt nu ondanks loskoppelen en aankoppelen geen scherm of hij wil starten? sleutel is een keyless denk ik en dus afhankelijk van stroom om uitgeworpen te worden?

Langer loskoppelen en een andere accu aansluiten op bv punt onder motorkap?

een accu gaat vaak stuk na volledige ontlading maar dan verwacht je eigenlijk niet dat de lampen willen branden na opladen.
goofy17
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 15:21  ·  #4
De accu is vlgs mij net zo oud als de auto. 9 jaar dus. Kan me best voorstellen dat hij aan vervanging toe is.
Wat ik wel vreemd vind is dat de koplampen nu vol kunnen branden, maar het display niets aangeeft en de sleutel canvast blijft....
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 15:56  ·  #5
...
goofy17
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 16:17  ·  #6
Ik heb nu de min pool enkele minuten losgehaald. Spanning bij losse accu 12,5 volt
Na weer opnieuw aansluiten nog steeds geen enkel teken van leven op het display en nog steeds een muurvaste sleutel, maar hij startte wel meteen! :-)
Het display bleef echter dood en ook de richtingaanwijzers etc werkten niet.
Na even laten lopen de motor gestopt en toen liet ook de sleutel los en werkte spontaan het display. Ook weer starten lukte...en nu wel werkende richtingaanwijzers!

Toch maar naar d daler gebracht voor een check en ws een nieuwe accu gezien hetbtoch wel vlot optreden van een lage spanning en na laten slechts 12,4 volt spanning

Dank voor de hulp, klaarblijkelijk reset eea zich vanzelf. Alleen het leeg blijven van het display deed mij schrikken....
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 16:40  ·  #7
...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 18:24  ·  #8
Als de accu voledig diepontladen is, dan is hij bijna altijd onherstelbaar beschadigd.
Je kunt m weer opladen, dan lijkt het weer te werken, maar onder belasting zakt de spanning ver in.
Kijk maar eens wat de spanning is met alle lampen aan, of tijdens starten. De verlichting brandt gewoon, die doet het op 11 volt ook, maar licht aan is maar 10-12 Ampere, terwijl starten ongeveer 200 ampere vraagt. Tijdens deze hoge belasting stort de spanning in, en rond de 10 volt valt de elektronica uit, maar de startmotor gaat wel rond. Dus het lijkt dat je aan het starten bent, maar de ontsteking en injectie doen helemaal niks.
Ergens bij 7 volt zal ook je startrelais afvallen en stopt de startmotor met draaien. Dan herstelt de accu weer enigzins, het startrelais schakelt weer in, de belasting wordt hoog voor de accu, spanning zakt in, vicieuze cirkel.

Selected quotes for multi-quoting:   0