Hallo allemaal,
Als nieuwbakken volvo rijder meteen maar een vraag.
Ik heb een V70 2.4D van modeljaar 2006 (euro-4 motor). Als ik ineens (bijvoorbeeld bij 2000rpm) op het gas ga staan; dan duurt het wel een seconde voor ie er als een razende vandoor gaat.
Ik heb 'm reeds laten tunen. Daar werd ie wel wat sneller van; maar de vertraging bleef gelijk. Daarna heb ik het roetfilter laten verwijderen omdat dat wellicht verstopt was (na 198000km). Dat maakt echter ook niets uit.
Ik het 'm uitgelezen met VIDA en de luchtmassameter waarde is gelijk aan de verwachte waarde, de turbodruk waarde (2.5 bar) is ook gelijk van de verwachte waarde.
Het is heel lastig; want als je even snel wilt inhalen moet je zeker een seconde voordat de tegenligger voorbij is al volgas geven; zodat je na 1 seconde tenminste vlot in kunt halen.
En als je op een kruising afkomt en je ziet een auto van rechts komen; dan is er even voorlangs vliegen geen optie; want het duurt veels te lang eer er vermogen komt.
Waar zou het aan kunnen liggen? Of is dit normaal gedrag?
Is er onder jullie iemand die met een 2.4D of D5 M2006 rondrijdt en die kan vertellen hoe het normaal gesproken hoort?
ps> Dit is de euro-4 motor (zelfde als de D5) met een turbo met een elektrische boost regeling heb ik me laten vertellen.
Als nieuwbakken volvo rijder meteen maar een vraag.
Ik heb een V70 2.4D van modeljaar 2006 (euro-4 motor). Als ik ineens (bijvoorbeeld bij 2000rpm) op het gas ga staan; dan duurt het wel een seconde voor ie er als een razende vandoor gaat.
Ik heb 'm reeds laten tunen. Daar werd ie wel wat sneller van; maar de vertraging bleef gelijk. Daarna heb ik het roetfilter laten verwijderen omdat dat wellicht verstopt was (na 198000km). Dat maakt echter ook niets uit.
Ik het 'm uitgelezen met VIDA en de luchtmassameter waarde is gelijk aan de verwachte waarde, de turbodruk waarde (2.5 bar) is ook gelijk van de verwachte waarde.
Het is heel lastig; want als je even snel wilt inhalen moet je zeker een seconde voordat de tegenligger voorbij is al volgas geven; zodat je na 1 seconde tenminste vlot in kunt halen.
En als je op een kruising afkomt en je ziet een auto van rechts komen; dan is er even voorlangs vliegen geen optie; want het duurt veels te lang eer er vermogen komt.
Waar zou het aan kunnen liggen? Of is dit normaal gedrag?
Is er onder jullie iemand die met een 2.4D of D5 M2006 rondrijdt en die kan vertellen hoe het normaal gesproken hoort?
ps> Dit is de euro-4 motor (zelfde als de D5) met een turbo met een elektrische boost regeling heb ik me laten vertellen.