Trein ramt Volvo bij Meppel

wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Trein ramt Volvo bij Meppel

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:00  ·  #1
Dat lijkt toch V70 Classic? De oorzaak staat er niet bij, maar uitgaande van stilvallen op een overgang, ik snap dat nooit helemaal...slaat de paniek dan toe dat iemand even niet denk aan 1e versnelling en blijven starten? Hoe zit dat trouwens met een automaat? Kun je die zo ook van z'n plek krijgen?

Gelukkig was men nog wel zo bij de tijd dat iedereen de auto op tijd kon verlaten. Brrr... worst nightmare!
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

Re: Trein ramt Volvo bij Meppel

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:08  ·  #2
Brr het zal je maar gebeuren zeg.... :sick: :'(
Lijkt me trouwens geen Classic maar een N.

Feit is wel dat m'n broertje daar zometeen langs zou moeten met de trein en dat 'm dat hoogst waarschijnlijk niet zomaar gaat worden.... of je moet wachten, maar dan lukt Zwolle-Wierden niet meer en moet je.... nou ja, we zullen het zien. Fijn dat deze mensen het overleefd hebben.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:09  ·  #3
Zo te zien een V70N.
Een automaat kun je in de N, of P starten, maar ik vraag me af of hier nog wel de tijd voor was.
Gelukkig is het goed afgelopen....
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:11  ·  #4
Ja, ik zit te gluren vanaf m'n telefoon, velgen leken me van een Classic maar kan het niet heel goed zien...
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:16  ·  #5
Velgen lijken inderdaad op die van een Classic, maar de auto is duidelijk een N.
Wat me verder opvalt is dat eigenlijk alleen de voorkant gehavend is en dat de airbags niet eens zijn afgegaan....
De zinsnede 'is ontsnapt aan de dood' in de Telegraaf, lijkt me - en begrijp me niet verkeerd - in dit geval een klein beetje overdreven. Dat doet overigens niets af aan het feit dat met je auto voor de trein komen een belachelijk gevaarlijk iets is en je inderdaad grote kans hebt dat je het niet na kunt vertellen! :sick: Gezien de impact lijkt het in dit geval mee gevallen te kunnen hebben, maar alsnog is het maar goed dat men op tijd heeft kunnen uitstappen!
Mensen, doe dit thuis niet na! :bandit:

Ik heb iets met zowel treinen als auto's, maar op deze manier gaan ze niet zo goed samen <_<
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:28  ·  #6
Quote door Bigdog

Zo te zien een V70N.
Een automaat kun je in de N, of P starten, maar ik vraag me af of hier nog wel de tijd voor was.
Gelukkig is het goed afgelopen....

Ik zou persoonlijk uitstappen en maken dat ik weg kwam.
Een auto is vervangbaar, een persoon niet (of beter gezegd een levend wezen).

Inderdaad goed afgelopen gelukkig.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:29  ·  #7
zo te zien hadden we ook gewoon kunnen :sick: blijven zitten. maar verder rijden is er niet bij. begrijp nooit hoe je stil kunt vallen op een overweg maar zal ik wel te dom voor zijn. ha :devil: nadeel van een automaat: als je stil valt op een overgang kun je m dr niet vanaf starten(in de 1 of 2 zetten koppeling los laten en starten) samen met mn eerder opmerking zou ik nog steeds een automaat kunnen rijden :bandit:
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:33  ·  #8
Je vraagt je altijd af wat de oorzaak is geweest waarom men stilstond.
Sloeg die af/is die geblokkeerd/is het een automaat/is ie bij de klus meeting geweest?

Hoop dat men er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen zowel de trein passagiers als de inzittenden van de Volvo.
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:34  ·  #9
Gewoon zorgen dat je nooit op een overweg stil komt te staan...
De meeste mensen kijken nooit bij een overweg, niet naar de beide spoorzijden en al helemaal niet wat er aan de overkant gebeurt! 1 Tip: kijk altijd uit bij een overweg :sleep:
Altijd kijken of er niet toch een trein aankomt, you never know, beveiliging is ook niet alles en beter te vaak kijken dan niet. Dan maar wat langzamer. En als je ziet dat er aan de overkant auto's rijden en dat de kans bestaat dat je aan de overzijde stil komt te staan, gewoon lekker wachten...
Oh en als je rijdt kom je niet stil te staan, of je rijdt als een slak, of je hebt pech en bent zoals Peter zegt bij de sleuteldag geweest >_<
Maar wie ben ik, zal wel totaal niet uitvoerbaar zijn in de praktijk.... :bandit: :whistle: (A)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 18:40  ·  #10
Zal de paniek wel zijn ja.
In 2009 was ik in Amsterdam aan het pendelen voor Dance Valley of zo, toen een collega met een lege gelede bus op het spoor kwam te staan na aanwijzingen van een verkeersregelaar. Spoorbomen gingen dicht, hij kon geen kant op (ik zou toch echt wat blik aan de kant duwen om die bus van het spoor te krijgen) en is op de vloer van de bus tussen de cabine en voordeur gaan liggen.
De trein is door de harmonica gereden, bus lag in 3 stukken op het spoor. Chauffeur, machinist, en 8 passagiers (trein) licht gewond.

En in Groningen staat een V70 die door een trein geschaafd is. Precies langs de bumperbalk. Aan de voorkant alles er af, achter de balk niets aan de hand.
Puur door snelheid en gewicht bleef de auto staan. Perfecte demontage auto.
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 19:16  ·  #11
Reken maar dat ik altijd dubbel kijk en ruim afstand hou bij een overweg. Helaas heb ik ooit een goede vriend verloren aan een aanrijding met een trein...

Al lijkt de schade mee te vallen omdat het geen aanrijding vol in de zijkant was, de aanrijding in Meppel had denk ik dodelijk kunnen zijn voor bijvoorbeeld de voorpassagier. De klap is ongekend, je maakt geen schijn van kans.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 19:17  ·  #12
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 19:20  ·  #13
Quote door Jeroen

Zal de paniek wel zijn ja.

Ga daar maar van uit.
Als ik daar kwam te staan met de trein in zicht, dan rende ik ook de zolen van de schoenen.
Auto is vervangbaar, de inzittende(n) niet.
swen
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 23:04  ·  #14
Erg voor de inzittende, maar zeker ook de machinist voor wie dit zeer traumatisch kan zijn.

Selected quotes for multi-quoting:   0