Trekhaakmodule stuk?

Olifant trekhaken

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Trekhaakmodule stuk?

· 
Posted: 20.06.2023 - 20:15  ·  #1
Ik heb (net geen) 2 jaar geleden een (niet afneembare) trekhaak geplaatst van Olifant trekhaken (ik las goede ervaringen hier mee op het forum) voor mijn S80 (2006, P2 chassis) met een 13-polige stekker. Dat was een simpel klusje, en alles werkte ook perfect. Je krijg een mooie kabelboom die je achterin die 'zekeringenkast' moest drukken in de kofferbak. Alles was pasklaar, het enige wat ik moest doen was de 12V van het mistachterlicht aftappen.
Nu gingen wij gisteren op vakantie (weekje weg in een huisje), en had ik ons bagagewagentje volgepakt (met 7 polige aansluiting, maar heb er een verloop bij). Ik wilde de aanhanger aankoppelen, en tot mijn verbazing ging alle verlichting in in 1x branden (dimlicht, remlicht en knipperlichten). Als ik het contact uitzette, bleef de verlichting nog steeds branden.
Ook kreeg ik ineens een melding met 'mistachterlicht defect'. Dit gecheckt, en het lampje was nog heel (en brandde ook gewoon op een losse 12V voeding). Nouja, stekkers uit die module getrokken (een stekker die naar de auto gaat, en een stekker naar de stekkerdoos), paar keer contact aan en uit gezet, motor gestart, uitgezet etc (dus dat de auto de module echt niet meer zit). Boel weer ingeplugd, nog steeds hetzelfde probleem...
Erg fijn als je 2 uur later wilt vertrekken :devil:
Ik vermoed zelf dat mijn trekhaakmodule defect is, omdat ik ook een melding krijg dat mijn mistachterlicht kapot is en de verlichting continu blijft branden met contact uit.
Zit ik in de goede richting, of heeft iemand nog een ander idee of dingen wat ik kan checken?

Ik heb uiteindelijk de zekering maar uit de kabelset getrokken, dan maar zonder verlichting rijden <_< (gelukkig was het maar 1,5 uur rijden)

Selected quotes for multi-quoting:   0