Trilbrom, waterlicht en deurklink

De eerste reparaties…

ljaarsveld
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Trilbrom, waterlicht en deurklink

· 
Posted: 03.06.2021 - 18:53  ·  #1
Na twee weken met een grote glimlach (en nog steeds) in de V70 te hebben gereden, dienen de eerste verbeterpuntjes zich aan:

Nadat ik de auto had opgehaald en ik wilde uitstappen, hoorde ik bij het openen van het portier een verontrustende ‘klikpats’. Klink aan de binnenkant (waar het kabeltje in valt) gebroken. Er is een nieuwe besteld. Volgende week vrijdag wordt deze geplaatst. Nu een leenpaneel met werkende klink.

Bij het showen aan de buurman zagen we dat er water in het linkerachterlicht stond. Een lek dus. Wordt vervangen!

Verder viel het mij op dat er een tril/brom te horen was als de kachelventilator (vooral op hoge toeren) aansloeg. Bij Nieuwenhuijse Deventer dacht men dat ik een andere brom bedoelde, want de monteur kwam met de diagnose: lager dynamo versleten. Toen ik de monteur wees op het feit dat de brom pas goed te horen was bij volle toeren kachelventilator en hij het stuur vasthield (duidelijke trilling voelbaar, erg irritant) bleek dus dat er twee trilbroms waren.

Volgende week vrijdag heeft mijn V70 dus een nieuwe klink, een nieuw achterlicht, een nieuwe dynamo en een nieuwe kachelmotor.

Selected quotes for multi-quoting:   0