Trillen als een dolle

Motorsteun?

Appie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: Trillen als een dolle

· 
Posted: 02.12.2015 - 09:35  ·  #16
Maandagavond de auto weer opgehaald. Hij heeft ermee gereden en vond hem ook wat trillen maar niet heel erg. Hij kon verder ook geen directe oorzaak vinden. Sowieso trilt hij wat meer dan mijn vorige, dus misschien is het voor mij ook gewoon wennen. Er zit wel een flesje reinigingsmiddel in mijn tank. Volgende klusmeeting inderdaad eens uitlezen om te kijken of de cilinders regelmatig lopen. Hij heeft direct ook wat verder gekeken:
- remschijven achter zijn aan vervanging toe (wisten we al). Maar kunnen nog door totdat de blokken ook op zijn (nog 5-10k). Misschien iets voor de volgende klusmeeting?
- schurende geluid tijdens het sturen: hij loopt nergens tegenaan. Mogelijk dat een beetje extra olie helpt.

Vanmorgen ging het lampje branden ivm een lege tank en spontaan loopt de motor in noodloop. En dat was voor het eerst sinds de vorige (bijna) lege tank. Vanmiddag weer vol gooien en kijken of het dan weer is opgelost... Zo ja, dan volgende keer iets eerder tanken. :yes:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 02.12.2015 - 09:48  ·  #17
even zoeken leidt er toe dat dit wel vaker voor gekomen is was er nog een melding in de BC waarom ie in noodloop ging? Even uit laten lezen want kunnen meerder oorzaken zijn. Verdacht zijn brandstofpomp en zn omgeving. brandstoffilter al eens vernieuwd?.
Appie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2015 - 10:01  ·  #18
Volgens mij was ik het de vorige keer ook. Maar geen meldingen gezien, volgende meeting sowieso eens uit laten lezen, ben benieuwd!
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 02.12.2015 - 10:02  ·  #19
had ondertussen boodschap aangepast na wat zoeken op het forum.. :shame:
Appie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 09:36  ·  #20
Er is bij de garage een fles turbo-reiniger in gegooid en op advies van de garagehouder tank ik nu V-Power. Ik heb het idee dat het sindsdien wel minder geworden is...
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 16:12  ·  #21
naar MMTS gaan voor airintake en dan BG producten gebruiken bij elke beurt in de tank laten doen. dan hoef je geen V power te tanken. In V-power zit een heeeeeeel klein beetje wat in BG in een heel blikje zit. dat scheelt je geld per tankbeurt en je auto loopt meteen als nieuw. BG heeft nu ook olieproducten daar is Martin gebruikt die nu ook ipv Kroon. laat minder condens achter zegt de meneer van BG.. maar hoe dan ook mijn auto liep en loopt als nooit tevoren. net nog even weer 400 km weggetikt maar het is altijd weer een feest.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.12.2015 - 18:36  ·  #22
En zo hoort het ook.
Volvo rijden moet een feest zijn.
Tank trouwens altijd V-Power.
Omdat het beter is ?