hallo allemaal
Net nieuw hier, nu pas dit geweldige forum ontdekt;-) Ik rijdt sinds 2008 in een S60 D5 geartronic, fijne auto maarrr....
Sinds kort heeft mijn D5 my 2004 met 220.000 km een vreemde trilling in het stuur bij gasgeven en ook weer loslaten km. Bij constant gas is er niks merkbaar. Maar laat ik het gas los of geef ik flink gas bij, dan voelt het alsof de wielen een beetje stuiteren en begint het stuur te trillen. Klinkt ook een donker rommelend geluid. Zet ik de automaat in z'n vrij dan is het meteen weg...
De dealer heeft de twee onderste motorsteunen vervangen, het effect is wel wat minder maar niet weg.
Moet ik aan speling in de aandrijfas gaan denken? Homokineten? Of kan dat niet omdat je die ook zou moeten horen? (ratelende, knakkend geluid wat niet het geval is). Dealer heeft wel naar de rubbers gekeken maar volgens mij niet gevoeld of er ergens speling op zit.
Dacht eerst dat het door de voorbanden kwam maar daar liggen nu nieuwe op. De oude voorbanden liggen nu achterop, links/rechts verwisseld ivm een soort cupeffect (kan toch niet bij aangedreven wielen??)
Iemand soortgelijke ervaring?
Net nieuw hier, nu pas dit geweldige forum ontdekt;-) Ik rijdt sinds 2008 in een S60 D5 geartronic, fijne auto maarrr....
Sinds kort heeft mijn D5 my 2004 met 220.000 km een vreemde trilling in het stuur bij gasgeven en ook weer loslaten km. Bij constant gas is er niks merkbaar. Maar laat ik het gas los of geef ik flink gas bij, dan voelt het alsof de wielen een beetje stuiteren en begint het stuur te trillen. Klinkt ook een donker rommelend geluid. Zet ik de automaat in z'n vrij dan is het meteen weg...
De dealer heeft de twee onderste motorsteunen vervangen, het effect is wel wat minder maar niet weg.
Moet ik aan speling in de aandrijfas gaan denken? Homokineten? Of kan dat niet omdat je die ook zou moeten horen? (ratelende, knakkend geluid wat niet het geval is). Dealer heeft wel naar de rubbers gekeken maar volgens mij niet gevoeld of er ergens speling op zit.
Dacht eerst dat het door de voorbanden kwam maar daar liggen nu nieuwe op. De oude voorbanden liggen nu achterop, links/rechts verwisseld ivm een soort cupeffect (kan toch niet bij aangedreven wielen??)
Iemand soortgelijke ervaring?