Trillen bij remmen

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Trillen bij remmen

· 
Posted: 07.02.2017 - 09:19  ·  #46
Quote door dieselaar

geen idee, hij was binnen een dag alweer verkocht bij die handelaar.... maar het zal wel iemand zijn die zich hier binnenkort meld met trillende remmen ben ik bang....

Hij bedoelt welke je auto je nu rijdt =)

Ik heb niks meer aan mn trillende remmen gedaan, laat het maar zo..
dieselaar
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.02.2017 - 09:28  ·  #47
ach zo... dat had ik gisteren al eerder aan mijn 'voorstellen topic' toegevoegd....
maar voor de volledigheid, tis uiteraard weer een V70.

D5 uit 2006 / 335 dkm / handschakel / zwart / creme leer bekleding / uitv. zonder dakrail / de geDEtunede versie (127pk)
Ga er even in rijden en aanvoelen en als het verder een fijne auto blijkt dan als eerste de PK's beetje opschroeven naar 2xx :D
dieselaar
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.02.2017 - 09:52  ·  #48
@joriz, balen van je remmen, ik weet het als geen ander (10 mnd lopen zoeken).
Kostbare zoektocht die ik toch maar voortijdig ben gestaakt, dus voorlopig rem ik weer feilloos en gladjes.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.02.2017 - 10:51  ·  #49
Het is wel hinderlijk maar kan er wel mee leven (niet zo erg als bij jou denk ik).
Eerst nivomats vervangen door gewone schokbrekers en als dat klaar is misschien verdre met de remmen.

Mooi dat je weer een V70 hebt gekocht, veel plezier ermee!

Quote door dieselaar

@joriz, balen van je remmen, ik weet het als geen ander (10 mnd lopen zoeken).
Kostbare zoektocht die ik toch maar voortijdig ben gestaakt, dus voorlopig rem ik weer feilloos en gladjes.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 07.02.2017 - 10:53  ·  #50
Heeft al een van de nieuwe leden zich gemeld?? :happy: :D
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 07.02.2017 - 12:12  ·  #51
Quote door GRUNNS60

Heeft al een van de nieuwe leden zich gemeld?? :happy: :D

Zou lekker zuur zijn; hopelijk leest hij dit dan wel op tijd; dan kan hij verder gaan TS gebleven was :thumb:
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 10:35  ·  #52
Heb je toen ook je schijven vervangen, of opnieuw ingeremd met de nieuwe blokken? Ik heb nog een setje quinten hazel blokken liggen die ik er op kan gooien. Weet alleen niet precies waar nou de trilling vandaan komt, voor of achter. Achter zijn huismerk schijven en blokken van vparts, schijven voor quinten-hazel blokken weet ik niet.

Quote door VolvoS60Racer

De goedkoopste oplossing bij mij bleek het veranderen van remblokken. Textar (OE Mitsubishi) en Brembo (Volvo).
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 14:21  ·  #53
Quote door VolvoS60Racer

De goedkoopste oplossing bij mij bleek het veranderen van remblokken. Textar (OE Mitsubishi) en Brembo (Volvo).

Sindsdien geen trillende remmen meer gehad. Had te maken met de TRW blokken bij de Mitsubishi en de ceramic blokken van Jurid. Beiden waren niet vriendelijk voor de schijven en in het geval van de TRW, deze lieten een substantie achter. Die veroorzaakte trillen.

En welk merk schijven heb je op je auto? Mijn remmen zijn rondom aan vervanging toe, dus even inlezen hier kan geen kwaad.

Verder heb ik ook trillingen, maar dan op snelheid zonder te hoeven remmen. <_<
(Dat wil ik trouwens niet in dit topic verder aankaarten. Even de juiste nog zoeken...)
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 20:01  ·  #54
Quote door VolvoS60Racer

Textar (Volvo) en Brembo (Mitsubishi). Beide trilling vrij momenteel. En gaat al weer enige duizenden km's zo goed.

Grappig, precies tegenovergesteld aan je remblokken dus?
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2018 - 14:14  ·  #55
Zo even wat stof hiervan af blazen.
Bij mn V70 had ik last van trillingen in de schijven - merkbaar met remmen dus - schijven en blokken toen vervangen voor de combi Textar en Brembo. Dit overigens wel in twee sessies, met aardig wat km's ertussen. Eerst achter en later voor. In tegenstelling tot de ervaring hierboven kwam na verloop van tijd de trilling weer langzaam terug helaas.
Voor de eerste sneeuwval 4 nieuwe ATE schijven en blokken besteld en die er gelijk met de winterset (staal) onder gezet (laten doen). Sindsdien rem ik nog altijd trillingsvrij. Wat een verademing!
Of het nou aan de velgen/banden geleden heeft, of aan het andere merk schijven wat gemonteerd was, weet ik dus niet. Remmerij was daarvoor ook al een keer vernieuwd vanwege het trillen.
Ben wel erg nieuwsgierig, en ook wel een beetje huiverig om de zomerset er straks weer onder te leggen. Zou kunnen dat de aansluiting van het wiel op de schijf niet goed is, of iets met de banden wat de schijven geen goed doet.
Binnenkort de zomerset eronder en dan merk ik het snel genoeg.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 18.03.2018 - 15:16  ·  #56
Terugkeer van trillende remmen kan vele oorzaken hebben.
Zijn de zuigers en remklauwen goed gangbaar?
Ook de manier van inremmen en het gebruik van de remmen speelt een belangrijke factor.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2018 - 16:29  ·  #57
De klauwen heb ik grondig laten checken omdat het probleem langer speelde, ook de remleidingen. Dat was allemaal in orde.
Tja, het remgedrag is niet anders dan de voorgaande 2 sets waarvan de schijven na verloop van tijd weer voor trillingen zorgde.
Vandaar dat ik de zomerset verdenk. Maar kan ook het merk schijven zijn (al zijn textar en brembo ook goede merken), of dat ze nu allemaal tegelijk vervangen zijn.
Asterix
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 18.03.2018 - 17:59  ·  #58
Onlangs schijven voor laten vervangen. Brembo’s. Helaas binnen 1000 km krom. Nu ATE’s en geen problemen. Tja, ...
Loes
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 18.03.2018 - 20:49  ·  #59
Brake disc aligning, geen trillen meer en komt ook niet terug. (Alleen bij plassen nieuwe schijven weer opnieuw doen)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 22.03.2018 - 01:00  ·  #60
Als je remmen trillen, dan wil dat absoluut niet zeggen dat ze krom zijn. Op de schijf zit een soort van 'coating' van remblokmateriaal. Deze 'coating' is een factor in de wrijving tussen blok en schijf. Is de 'coating' ongelijk verdeeld dan trilt de auto bij het remmen. Dit kan gebeuren wanneer je na hard remmen op een helling voor het stoplicht staat. Je houdt de rem vast te wijl ze heet zijn. Je stempelt dan het blok op de schijf waardoor er dan extra remblok-materiaal op een stukje van de schijf terecht komt.
Deze 'coating' kun je herstellen door opnieuw de inrem-procedure te volgen.

Selected quotes for multi-quoting:   0