Tot een paar weekjes terug reed de auto eigenlijk perfect, maar begon wel steeds iets meer te trillen tussen de 100 en 120. Met name voelvaar in de stoel, niet in het stuur of de pedalen.
Ik geef vooralsnog de schuld aan de achterbanden en mogelijk balanceren, die toch wel aan vervanging toe zijn en ook niet van het beste merk (Falke) zijn.
Maar dat trillen lijkt de afgelopen twee weken nogal toe te nemen en zelfs irritant te worden.
Ik merk het vooral als ik vanuit 100 het gaspedaal intrap en wat vlotter accelereer, maar ook als ik de CC op 110 zet rijdt hij erg oncomfortabel. Bij 140 is de trilling zo goed als weg en ook rond de 80 heb ik er geen last van.
Ik heb inmiddels 4 nieuwe Conti's besteld en die worden aankomende week gemonteerd, maar nu viel me vandaag opeens iets nieuws op. Ik reed ongeveer 90 en accelereerde in z'n 5 vlot naar de 130, daarbij kwam er opeens een bonkerig (boob-boob-boob-boob-boob) geluid naar boven, waarvan ik niet kon lokaliseren waar dat vandaan kwam.
Ik heb even rustig gereden en vervolgens de acceleratie opnieuw gedaan, maar merkte het toen niet. Verder normaal gereden tot de bestemming en na vertrek (uurtje stilstand) weer de snelweg op en nog een keer flink gas gegeven vanuit de 5e versnelling, ik had het idee het bonkje weer iets te horen, maar niet zo aanwezig als de eerste keer.
Iemand een idee of dit iets met de GT bak te maken heeft, ook de trillingen?
Merk ook dat ' ie af en toe wat lang in de toeren blijft hangen, voorheen ging ' ie sneller in de lock-up, nu zit ik er soms op te wachten. Hij bonkt niet bij afremmen of bij het stoplicht, dat lees je nog wel eens. Ook schakelt 'ie verder normaal en soepel, maar soms wat houterig, zeker in de eerste 10 minuten als de motor (bakolie) nog niet warm is.
Toch maar een spoelbeurtje?
Ik geef vooralsnog de schuld aan de achterbanden en mogelijk balanceren, die toch wel aan vervanging toe zijn en ook niet van het beste merk (Falke) zijn.
Maar dat trillen lijkt de afgelopen twee weken nogal toe te nemen en zelfs irritant te worden.
Ik merk het vooral als ik vanuit 100 het gaspedaal intrap en wat vlotter accelereer, maar ook als ik de CC op 110 zet rijdt hij erg oncomfortabel. Bij 140 is de trilling zo goed als weg en ook rond de 80 heb ik er geen last van.
Ik heb inmiddels 4 nieuwe Conti's besteld en die worden aankomende week gemonteerd, maar nu viel me vandaag opeens iets nieuws op. Ik reed ongeveer 90 en accelereerde in z'n 5 vlot naar de 130, daarbij kwam er opeens een bonkerig (boob-boob-boob-boob-boob) geluid naar boven, waarvan ik niet kon lokaliseren waar dat vandaan kwam.
Ik heb even rustig gereden en vervolgens de acceleratie opnieuw gedaan, maar merkte het toen niet. Verder normaal gereden tot de bestemming en na vertrek (uurtje stilstand) weer de snelweg op en nog een keer flink gas gegeven vanuit de 5e versnelling, ik had het idee het bonkje weer iets te horen, maar niet zo aanwezig als de eerste keer.
Iemand een idee of dit iets met de GT bak te maken heeft, ook de trillingen?
Merk ook dat ' ie af en toe wat lang in de toeren blijft hangen, voorheen ging ' ie sneller in de lock-up, nu zit ik er soms op te wachten. Hij bonkt niet bij afremmen of bij het stoplicht, dat lees je nog wel eens. Ook schakelt 'ie verder normaal en soepel, maar soms wat houterig, zeker in de eerste 10 minuten als de motor (bakolie) nog niet warm is.
Toch maar een spoelbeurtje?