Trillen Xenon verlichting

StefanS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Trillen Xenon verlichting

· 
Posted: 02.09.2015 - 17:09  ·  #1
Heren,

Mijn verlichting trilt tijdens het rijden op een hobbelweg. Nou was me dat al eens eerder op gevallen, maar het lijkt steeds erger te worden. Nu heb ik begrepen dat die lampen in een los systeem zitten, ter behoeve van de automatische hoogte regeling. Kan het zijn dat de ''demping'' door middel van een veertje of iets, niet meer goed is? Graag hoor ik of meer mensen hier last van hebben en wat er eventueel aan te doen is. Vind het wel vervelend worden. Alvast bedankt!

Stefan
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Trillen Xenon verlichting

· 
Posted: 02.09.2015 - 17:40  ·  #2
Van een S60? Welk bouwjaar? Welke lampen?

Projectoren hangen los vanwege het meedraaien in de bochten, daar door kunnen ze gaan trillen maar voornamelijk bij stationair draaien van de motor.
Hoogteregeling zit in principe erg vast, of er moet al speling in de stelmotor zitten.
StefanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.09.2015 - 18:23  ·  #3
Bedankt voor je reactie. Helemaal vergeten erbij te zetten. Het betreft een S60 uit 2005 met orginele xenon. Dit zijn dus nog niet de ''lens'' lampen met bochtverlichting. Speling op de stelmotor? Is hier wat aan te doen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 02.09.2015 - 23:40  ·  #4
Deze?
ALS er speling op die motor zit, zou dat kunnen gaan trillen ja. Denk eerder dat de lamp zelf niet goed vast zit, iets anders kan bijna niet. Zie je ook wat bijzonders aan het lichtbeeld als je hem voor een garagedeur of iets dergelijks zet?

waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 03.09.2015 - 13:42  ·  #5
Kun je een videootje maken van het trillen?

Ik heb de "lenslampen" die trillen inderdaad voornamelijk bij stationair iets (paar cm op een meter of wat afstand). Daar was laatst al een topic over.

Of je hoogteregeling goed vastzit, kun je ook testen door zelf de witte stel-boutjes te verdraaien (3x heen, 3x terug). Je lamp moet dan "strak" reageren. Als dat niet zo is, kan jeroen wel eens gelijk hebben, en is wellicht eea losgeschoten.

Iets mee gedaan recentelijk? Lamp vervangen?
StefanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.09.2015 - 20:08  ·  #6
Bedankt voor de reacties. Het zijn inderdaad die lampen. Als ik niet rijd is het lichtbeeld strak. Het zijn zoiezo niet de lampen, maar de ophanging/regeling. Heb zelf al gekeken maar kan er maar weinig aan ontdekken. Misschien toch maar een keer langs de dealer?
cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 01:49  ·  #7
Is het probleem opgelost ?
Zit hier let hetzelfde. Bij 2004

Selected quotes for multi-quoting:   0