Quote door Musicus
Voordeel is dan wel dat je weet welke kant je moet gaan vervangen. Ik dacht dat net zoals bij jou de rechter kant het vaakst wordt vervangen?
Gezien jou kilometerstand zou ik gewoon voor een andere as gaan, de mijn heeft 470 op de klok, weet niet of dit de eerste was, echter het verschil is aanzienelijk.
Kijk ook meteen even na of er op het brede gedeelte net na het vaste lager een slijtspoor over de 4 nokken zit, dus de zwarte lak er af. In dat geval heb je ook versleten motor steunen, de voorste en de rechter motorsteun houden de motor recht t.o.v. de geometrie van de aandrijf assen.
Simpel gezegd, als je motorsteunen versleten zijn, heeft dit ook zeer nadelige gevolgen voor vooral de lange aandrijf as, dit kan ook een oorzaak zijn van het trillen van je aandrijfas, deze stand heeft dan de homokineet uit zijn fatsoen gedraaid.
Leuk het zo'n Volvo, het is net een boot, kost een godsvermogen, maar als alles doet wat het moet doen, rij je als een VORST!!
Gr. Wibo :thumb: