Hallo,
Ik zit met een probleem. Vorige week de remmen rondom en voorste draagarmen vervangen van mijn V70N 163pk euro 4 uit 2006. Km stand is 297000
Ik merkte daarna dat hij veel meer trilde bij stationair. Echt een hele harde/irritante trilling.
Begint echt pas als de auto stil staat. Bij rempedaal ingedrukt wordt het nog erger.
Bij koude start is het rempedaal hard en bokt het motorblok een beetje na 2 a 3 seconden (bij koud weer vooral), en heb af en toe de anti skid melding. deze gaat dan na een paar km weer uit.
Dit trillen heeft niks te maken met de nieuwe remmen of draagarmen uiteraard. Maar denk dat de trillingen nu meer worden doorgegeven. Door de verse rubbers van de draagarmen.
Ben vervolgens op onderzoek gegaan. Eerst retourtest gedaan van de verstuivers. Deze zijn allemaal goed. Toen draaide ik de oliebijvuldop los en was daar het bekende plop geluid. Er is dus ergens een vacuumlek. Motorsteunen na gekeken deze zijn goed. Vervolgens alle slangen van vacuumpomp gehaald en toen ook geen plop geluid, dus ga er, ondanks dat deze een heel klein beetje olie lekt vanuit dat deze wel goed is. Vervolgens heb ik het dunne slangetje er weer opgedaan, nog steeds geen plop. Toen ik de slang van de rembekrachtiger er op deed begon de motor weer te ploppen. Toen de slang gedemonteerd en deze inclusief het keerklepje getest op lekken/werking, en deze waren ook nog goed.
Ik vermoed dus dat de rembekrachtiger inwendig lek is. Heb ook al gelezen dat de auto daarvan gaat trillen bij stationair en de rommelige koude start zou daar ook door kunnen komen. En uiteraard het harde rempedaal s'morgens.
Alleen wat ik vreemd vind is dat als ik de rembekrachtiger test. Dus eerst leeg trappen e n dan starten met voet op de rem, het rempedaal netjes zakt. Ook sist de bekrachtiger niet bij rem los. En er staan geen afdrukken van de keering in de witte zuiger, wat duidt op een lekkende keering. Auto remt verder ook goed.
Alle motorsteunen zijn 32000km terug vervangen en begin dit jaar zijn de koppeling en het vliegwiel vervangen. In maart heeft de auto nog een koprevisie gehad (ingeslagen klepstelen) dus trillingen kunnen niet door verstopte inlaat komen oid. Ook zit er geen speling op de aandrijfassen.
Heb een nieuwe rembekrachtiger en vacuumpomp besteld, maar zou graag van de experts hier nog horen wat jullie mening over deze klacht is.
Groet.
Ik zit met een probleem. Vorige week de remmen rondom en voorste draagarmen vervangen van mijn V70N 163pk euro 4 uit 2006. Km stand is 297000
Ik merkte daarna dat hij veel meer trilde bij stationair. Echt een hele harde/irritante trilling.
Begint echt pas als de auto stil staat. Bij rempedaal ingedrukt wordt het nog erger.
Bij koude start is het rempedaal hard en bokt het motorblok een beetje na 2 a 3 seconden (bij koud weer vooral), en heb af en toe de anti skid melding. deze gaat dan na een paar km weer uit.
Dit trillen heeft niks te maken met de nieuwe remmen of draagarmen uiteraard. Maar denk dat de trillingen nu meer worden doorgegeven. Door de verse rubbers van de draagarmen.
Ben vervolgens op onderzoek gegaan. Eerst retourtest gedaan van de verstuivers. Deze zijn allemaal goed. Toen draaide ik de oliebijvuldop los en was daar het bekende plop geluid. Er is dus ergens een vacuumlek. Motorsteunen na gekeken deze zijn goed. Vervolgens alle slangen van vacuumpomp gehaald en toen ook geen plop geluid, dus ga er, ondanks dat deze een heel klein beetje olie lekt vanuit dat deze wel goed is. Vervolgens heb ik het dunne slangetje er weer opgedaan, nog steeds geen plop. Toen ik de slang van de rembekrachtiger er op deed begon de motor weer te ploppen. Toen de slang gedemonteerd en deze inclusief het keerklepje getest op lekken/werking, en deze waren ook nog goed.
Ik vermoed dus dat de rembekrachtiger inwendig lek is. Heb ook al gelezen dat de auto daarvan gaat trillen bij stationair en de rommelige koude start zou daar ook door kunnen komen. En uiteraard het harde rempedaal s'morgens.
Alleen wat ik vreemd vind is dat als ik de rembekrachtiger test. Dus eerst leeg trappen e n dan starten met voet op de rem, het rempedaal netjes zakt. Ook sist de bekrachtiger niet bij rem los. En er staan geen afdrukken van de keering in de witte zuiger, wat duidt op een lekkende keering. Auto remt verder ook goed.
Alle motorsteunen zijn 32000km terug vervangen en begin dit jaar zijn de koppeling en het vliegwiel vervangen. In maart heeft de auto nog een koprevisie gehad (ingeslagen klepstelen) dus trillingen kunnen niet door verstopte inlaat komen oid. Ook zit er geen speling op de aandrijfassen.
Heb een nieuwe rembekrachtiger en vacuumpomp besteld, maar zou graag van de experts hier nog horen wat jullie mening over deze klacht is.
Groet.