Bedankt weer voor alle input.
Bobines zijn 20000 km oud en origineel Bosch, bougies origineel Volvo zijn 5000 km oud.
De motor loopt perfect zowel op benzine als op lpg. Stationair trillingen zijn weg.
Inmiddels heb ik de distributie motorsteun vervangen, maar zoals ik al had verwacht merk ik er niets van.
Wel wordt het trillen bij accelereren heftiger en is nu zelfs aanwezig bij constante snelheid tegen de wind in of bult op bij een viaduct bijvoorbeeld.
Bij volledig rechts of links sturen heb ik geen ratel, dus de buitenste homokineten durf ik wel uit te sluiten.
Het treedt op tussen de 80 en 120 kmu, ongeacht ik in de 3 4 of 5 zit.
Op het moment dat ik tijdens dit accelereren de koppeling in trap is alle trilling onmiddellijk weg.
Hiermee durf ik ook de huidige wielen uit te sluiten. Om zeker te zijn zal ik ze dit weekend toch wisselen om jullie te vriend te houden
Ik heb een screen shot toegevoegd over symptomen van een versleten triode koppeling van de volgende link:
https://www.mvwautotechniek.nl/aandrijfas/