De laatste tijd beginnen mij wat trillingen te storen. Zowel stationair trilt de motor ineens en tijdens accelereren behoorlijke schuddende trillingen, lastig te beschrijven.
Sinds ik de winterwielen heb gemonteerd valt mij dit op, dus je zou direct de wielen verdenken, maar dat verklaart natuurlijk niet de stationair trillingen, dus die zal wel een motorsteun zijn. (hoop ik)
Wielen in onbalans trillen daarbij bij iedere belasting, dus ook gas los. Dit is niet het geval.
Ik was afgelopen week in de Ardennen (zwaar beladen) en moest behoorlijke klimmen maken, waaronder de klim als je Luik uit rijdt, terug naar de vier en flink gas.
Het was alsof er onregelmatig werd aangedreven, echt een pulserende aandrijving.
Ik vermoed dat dit mijn tweemassa vliegwiel of één van de aandrijfassen is.
Als het de koppeling zou zijn, zou ik het aan een toerental moeten kunnen linken. Dit is ook zo, tussen de 2000 en 2500 rpm, maar alleen in de 4 en 5.
Ik hoor geen zwaar geratel als ik de motor uit zet met koppeling ingetrapt of juist niet. Er is wel ver weg een ratel te horen, maar ook die is er altijd al en is niet heftiger geworden.
Symptomen van een trillende versleten aandrijf as ken ik zo niet. Hij klakt in ieder geval niet bij volledige stuuruitslag.
50k km geleden zijn alle 4 hoezen verwisseld bij Dennis.
Ik hoor graag jullie mening
Sinds ik de winterwielen heb gemonteerd valt mij dit op, dus je zou direct de wielen verdenken, maar dat verklaart natuurlijk niet de stationair trillingen, dus die zal wel een motorsteun zijn. (hoop ik)
Wielen in onbalans trillen daarbij bij iedere belasting, dus ook gas los. Dit is niet het geval.
Ik was afgelopen week in de Ardennen (zwaar beladen) en moest behoorlijke klimmen maken, waaronder de klim als je Luik uit rijdt, terug naar de vier en flink gas.
Het was alsof er onregelmatig werd aangedreven, echt een pulserende aandrijving.
Ik vermoed dat dit mijn tweemassa vliegwiel of één van de aandrijfassen is.
Als het de koppeling zou zijn, zou ik het aan een toerental moeten kunnen linken. Dit is ook zo, tussen de 2000 en 2500 rpm, maar alleen in de 4 en 5.
Ik hoor geen zwaar geratel als ik de motor uit zet met koppeling ingetrapt of juist niet. Er is wel ver weg een ratel te horen, maar ook die is er altijd al en is niet heftiger geworden.
Symptomen van een trillende versleten aandrijf as ken ik zo niet. Hij klakt in ieder geval niet bij volledige stuuruitslag.
50k km geleden zijn alle 4 hoezen verwisseld bij Dennis.
Ik hoor graag jullie mening