Ik heb onlangs mijn 19inch velgen verkocht en er 18 inch pegs voor gekocht omdat ik vond dat de 19 inch te veel comfort verlies gaven ten opzichte van de originele 17 inch die er onder zaten toen ik hem een jaar geleden kocht (gaat om een S60 2005, d5244t). Nu zijn de nieuwe 18 inch gebalanceerd en al en toch trillen deze net zo veel als de oude 19 inch… Wat mij opvalt is het volgende:
Bij ca. 85kmpu komt de trilling er langzaam in, zowel stuur als stoel.
Vanaf 95 tot zo’n 130 is het dusdanig erg dat het stuur trilt, stoel trilt en ik zie dat de telefoon in mijn telefoonhouder trilt… Maar het zijn geen constante trillingen, op nieuw asphalt is het net wel net niet te doen, op oud asphalt is het een drama.. Zodra ik van oud asphalt op nieuw asphalt rijd. Dan is het +- 5 seconden goed en dan voel ik de trilling terug sluipen in de stoel en zie ik mijn telefoon weer trillen, stuur valt reuze mee op nieuw asphalt. Zodra ik 140+ begin te rijden dan heb ik eigenlijk nergens meer last van, alleen ver op de achtergrond zeg maar wat niet echt noemenswaardig is. Het vreemde alleen is, zo als hij nu rijdt, zo reed hij een jaar geleden dus niet met de 17 inch, dat waren 225-45-17 michelin banden, nu 225-40-18 conti. Met de 17inch nooit last van trillingen ongeacht de snelheid, nu dus wel. Auto heeft 385k gelopen, draagarmen, fuseekogels voor zijn vorig jaar vervangen net zoals de aandrijfas LV. Achter is het volgens mij nog origineel (als dat mogelijk is).
Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen? Hij gaat komende week sweedskspecialisy.frl voor diagnose maar was benieuwd of er iemand was die hier ook eens last van heeft gehad.
Bij ca. 85kmpu komt de trilling er langzaam in, zowel stuur als stoel.
Vanaf 95 tot zo’n 130 is het dusdanig erg dat het stuur trilt, stoel trilt en ik zie dat de telefoon in mijn telefoonhouder trilt… Maar het zijn geen constante trillingen, op nieuw asphalt is het net wel net niet te doen, op oud asphalt is het een drama.. Zodra ik van oud asphalt op nieuw asphalt rijd. Dan is het +- 5 seconden goed en dan voel ik de trilling terug sluipen in de stoel en zie ik mijn telefoon weer trillen, stuur valt reuze mee op nieuw asphalt. Zodra ik 140+ begin te rijden dan heb ik eigenlijk nergens meer last van, alleen ver op de achtergrond zeg maar wat niet echt noemenswaardig is. Het vreemde alleen is, zo als hij nu rijdt, zo reed hij een jaar geleden dus niet met de 17 inch, dat waren 225-45-17 michelin banden, nu 225-40-18 conti. Met de 17inch nooit last van trillingen ongeacht de snelheid, nu dus wel. Auto heeft 385k gelopen, draagarmen, fuseekogels voor zijn vorig jaar vervangen net zoals de aandrijfas LV. Achter is het volgens mij nog origineel (als dat mogelijk is).
Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen? Hij gaat komende week sweedskspecialisy.frl voor diagnose maar was benieuwd of er iemand was die hier ook eens last van heeft gehad.