Dag Medeforumleden,
Alleereerst bedankt voor alle info die ik in het verleden heb geraadpleegd als niet lid.
Ik rijd inmiddels een kleine 2 jaar in mijn S60 uit 2001 met inmiddels een dikke 300k op de teller. Omdat ik graag naar het dubbele wil heb ik onlangs een aantal werkzaamheden gedaan.
Hierbij mijn eerste bericht
Onlangs heb ik mijn draagarmen vervangen. Dit ging trouwens vrij makkelijk met de methode waarbij ik ze met spanbanden naar beneden heb getrokken.
Ik ben gewaarschuwd om de aandrijfassen ook los te maken wat ik dus ook gedaan heb. Echter ben toch een beetje bang dat er iets fout gegaan is.
Bij snelheden boven de 130(ik rijd altijd 140-150) komt er een trilling opzetten, met een interval van ongeveer 2 seconden. Dus in 2 seconden opzetten, dan weer afzakken, dan weer opzetten etc etc.
Tevens zit er een afwijking naar rechts in, die erger wordt met afremmen en optrekken. Verder vind ik dat de auto wat nerveus aanvoelt(alsof er harde wind staat) en niet meer als een blok op de weg ligt.
Mijn theorie 1: Er is inderdaad een kogel los gekomen omdat de as theoretisch te ver naar buiten kan zijn gekomen
Mijn theorie 2: Er heeft altijd al een trilling in gezeten als gevolg van een versleten wiellager oid, alleen voel ik hem nu vanwege de nieuwe draagarm(rubbers).
Ik heb splinternieuwe winterbanden, de boel laten balanceren en (2keer) opnieuw laten uitlijnen. Teven achter de schokdempers vervangen.
10k geleden heb ik trouwens ook alle schijven en blokken vervangen waarna ik alleen tijdens het remmen een lichte trilling heb die ik nooit heb kunnen verhelpen-> misschien toch dat lager? Zou dit ook nog een rol kunnen spelen tijden het rijden?
Het liefst zou ik er eens een kenner naar laten kijken. Is er iemand/een specialist aan te raden in omgeving Utrecht/Assen die hier zijn of haar licht eens op kan laten schijnen?
Alvast bedankt!
Alleereerst bedankt voor alle info die ik in het verleden heb geraadpleegd als niet lid.
Ik rijd inmiddels een kleine 2 jaar in mijn S60 uit 2001 met inmiddels een dikke 300k op de teller. Omdat ik graag naar het dubbele wil heb ik onlangs een aantal werkzaamheden gedaan.
Hierbij mijn eerste bericht
Onlangs heb ik mijn draagarmen vervangen. Dit ging trouwens vrij makkelijk met de methode waarbij ik ze met spanbanden naar beneden heb getrokken.
Ik ben gewaarschuwd om de aandrijfassen ook los te maken wat ik dus ook gedaan heb. Echter ben toch een beetje bang dat er iets fout gegaan is.
Bij snelheden boven de 130(ik rijd altijd 140-150) komt er een trilling opzetten, met een interval van ongeveer 2 seconden. Dus in 2 seconden opzetten, dan weer afzakken, dan weer opzetten etc etc.
Tevens zit er een afwijking naar rechts in, die erger wordt met afremmen en optrekken. Verder vind ik dat de auto wat nerveus aanvoelt(alsof er harde wind staat) en niet meer als een blok op de weg ligt.
Mijn theorie 1: Er is inderdaad een kogel los gekomen omdat de as theoretisch te ver naar buiten kan zijn gekomen
Mijn theorie 2: Er heeft altijd al een trilling in gezeten als gevolg van een versleten wiellager oid, alleen voel ik hem nu vanwege de nieuwe draagarm(rubbers).
Ik heb splinternieuwe winterbanden, de boel laten balanceren en (2keer) opnieuw laten uitlijnen. Teven achter de schokdempers vervangen.
10k geleden heb ik trouwens ook alle schijven en blokken vervangen waarna ik alleen tijdens het remmen een lichte trilling heb die ik nooit heb kunnen verhelpen-> misschien toch dat lager? Zou dit ook nog een rol kunnen spelen tijden het rijden?
Het liefst zou ik er eens een kenner naar laten kijken. Is er iemand/een specialist aan te raden in omgeving Utrecht/Assen die hier zijn of haar licht eens op kan laten schijnen?
Alvast bedankt!