Hallo Volvo rijders
Ik heb met versnelling meters trillings overdracht van een motor steun gemeten
Foto 1 motorsteun V70 Type3
Figuur1 Trillinggrafiek met FFT berekening
Info bij de ferquentie 30 Hz loopt de motor stationair 720 omw/min
De blauwe grafiek is de motor steun en de rode het chassis deel en zien dat de demping 15dB
Toeren tal langzaam opgevoerd naar 1560 daarna weer terug laten zakken naar 1440 en na tijdje de meting afgebroken.
We zien dat bij een toerental van 1200 het chassis deel meer gaat trillen dit kan een op slingering van een chassis deel zijn, (niet verder onderzocht) want bij de motor blijft de amplitude van de trilling gelijk.
Met deze meetink kunnen trilling gemeten worden en volgens mij ook de bron van een trilling opgespoord worden . (hier heb ik nog geen ervaring mee)
Groeten BUM
Ik heb met versnelling meters trillings overdracht van een motor steun gemeten
Foto 1 motorsteun V70 Type3
Figuur1 Trillinggrafiek met FFT berekening
Info bij de ferquentie 30 Hz loopt de motor stationair 720 omw/min
De blauwe grafiek is de motor steun en de rode het chassis deel en zien dat de demping 15dB
Toeren tal langzaam opgevoerd naar 1560 daarna weer terug laten zakken naar 1440 en na tijdje de meting afgebroken.
We zien dat bij een toerental van 1200 het chassis deel meer gaat trillen dit kan een op slingering van een chassis deel zijn, (niet verder onderzocht) want bij de motor blijft de amplitude van de trilling gelijk.
Met deze meetink kunnen trilling gemeten worden en volgens mij ook de bron van een trilling opgespoord worden . (hier heb ik nog geen ervaring mee)
Groeten BUM
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).