Nou ben ik hier niet zo actief en actiever op het volvo40Forum en kijk hier als ik iets over mijn S60 wil weten of een probleem wil oplossen. Maar ik heb nu iets wat ik zelf niet kan verklaren.
Mijn S60 heeft al jaren een trilling in het onderstel welke optreedt tussen 120 km/h en 140 km/h. Na bij verschillende bedrijven te hebben gebalanceerd en uitgelijnd is de oorzaak nooit gevonden. Ikzelf deed het op een gegeven moment af als een kleine onbalans in de cardanas.
Een poosje geleden heb ik echter mijn McGuard wielsloten moeten verwijderen vanwege te grote slijtage aan het patroon in de bouten en problemen met losdraaien. Toen mistte ik 4 wielbouten en heb daarom 20 stuks Volvo wielbouten gekocht. Het model met de losse conische ring.
Nu ik op vakantie ben in Duitsland en al best wat kilometers heb gemaakt met de nieuwe wielbouten, besef ik dat ik de trilling kwijt ben.
Er is in de tussentijd niets aan het onderstel, ophanging, wielen of banden gewijzigd, behalve de nieuwe wielbouten en het weglaten van de wielsloten.
Ter info: Alle bouten worden altijd aangedraaid en nagetrokken met het juiste aanhaalmoment.
Nu ben ik benieuwd of iemand dit fenomeen kan verklaren of dit zelf ook heeft ervaren. Ben namelijk perplex van deze ontdekking.
Mijn S60 heeft al jaren een trilling in het onderstel welke optreedt tussen 120 km/h en 140 km/h. Na bij verschillende bedrijven te hebben gebalanceerd en uitgelijnd is de oorzaak nooit gevonden. Ikzelf deed het op een gegeven moment af als een kleine onbalans in de cardanas.
Een poosje geleden heb ik echter mijn McGuard wielsloten moeten verwijderen vanwege te grote slijtage aan het patroon in de bouten en problemen met losdraaien. Toen mistte ik 4 wielbouten en heb daarom 20 stuks Volvo wielbouten gekocht. Het model met de losse conische ring.
Nu ik op vakantie ben in Duitsland en al best wat kilometers heb gemaakt met de nieuwe wielbouten, besef ik dat ik de trilling kwijt ben.
Er is in de tussentijd niets aan het onderstel, ophanging, wielen of banden gewijzigd, behalve de nieuwe wielbouten en het weglaten van de wielsloten.
Ter info: Alle bouten worden altijd aangedraaid en nagetrokken met het juiste aanhaalmoment.
Nu ben ik benieuwd of iemand dit fenomeen kan verklaren of dit zelf ook heeft ervaren. Ben namelijk perplex van deze ontdekking.