Beste Specialisten
Ik rijdt nu sinds januari in een volvo v70-10V 2.5 automaat LPG (393000)
Als vervent vw freak deze overstap gemaakt.(overigens ook perfecte auto's)
Eigenlijk zeer tevreden over de bolide geen defecten of wat dan ook.
Het enige wat blijft staan zijn de irritante trillingen.
Het begint zo rond de 75km/h (lijkt op de overgang tussen twee drives te hangen)
dat lijkt op een soort hobbelen.Bij 80 km is het weer weg.
Bij een 115km/h een irritante trilling in het stuur.
Bij 120 weer weg.
Bij 120 weer terug.
Bij 130 weer minder.
Vanaf 150km/h dreunt de hele auto
Het vreemde is wanneer ik het gas loslaat wordt het erger.
Bij het starten van de motor voel ik de start in het stuur.
Indien bij gas loslaten en weer gasgeven bonkt de wagen en voel je een klap in het stuur.
De auto staat op banden met belastinggraad 98 (volgens mijn dealer was dit nodig omdat de volvo zwaar beladen is.(ook zonder gewicht dezelfde problemen)
Verder lijkt de auto naar recht te trekken.(constant corrigeren naar links)
Als ik korte rem bewegingen maak bij lage snelheden (15km/h) zie ik het stuur elke x een stukje naar recht draaien (klok mee)
De banden zijn op een krachtmeting machine geweest bij van Zijl in Bunnik.
Ik heb beide aandrijfassen zelf vervangen.(gaf wel iets verbetering)
Mijn reparateur kan niets vinden en zegt leer er maar mee leven het is geen nieuwe auto.
Ik denk zelf aan de motorsteun (en).
Is er specialist die een diagnose wil en kan stellen.
De werkzaamheden zou ik zelf wel moeten kunnen (als het tenminste niet de bak betreft)
Ik rijdt nu sinds januari in een volvo v70-10V 2.5 automaat LPG (393000)
Als vervent vw freak deze overstap gemaakt.(overigens ook perfecte auto's)
Eigenlijk zeer tevreden over de bolide geen defecten of wat dan ook.
Het enige wat blijft staan zijn de irritante trillingen.
Het begint zo rond de 75km/h (lijkt op de overgang tussen twee drives te hangen)
dat lijkt op een soort hobbelen.Bij 80 km is het weer weg.
Bij een 115km/h een irritante trilling in het stuur.
Bij 120 weer weg.
Bij 120 weer terug.
Bij 130 weer minder.
Vanaf 150km/h dreunt de hele auto
Het vreemde is wanneer ik het gas loslaat wordt het erger.
Bij het starten van de motor voel ik de start in het stuur.
Indien bij gas loslaten en weer gasgeven bonkt de wagen en voel je een klap in het stuur.
De auto staat op banden met belastinggraad 98 (volgens mijn dealer was dit nodig omdat de volvo zwaar beladen is.(ook zonder gewicht dezelfde problemen)
Verder lijkt de auto naar recht te trekken.(constant corrigeren naar links)
Als ik korte rem bewegingen maak bij lage snelheden (15km/h) zie ik het stuur elke x een stukje naar recht draaien (klok mee)
De banden zijn op een krachtmeting machine geweest bij van Zijl in Bunnik.
Ik heb beide aandrijfassen zelf vervangen.(gaf wel iets verbetering)
Mijn reparateur kan niets vinden en zegt leer er maar mee leven het is geen nieuwe auto.
Ik denk zelf aan de motorsteun (en).
Is er specialist die een diagnose wil en kan stellen.
De werkzaamheden zou ik zelf wel moeten kunnen (als het tenminste niet de bak betreft)