Sinds kort is dit probleem opgetreden als ik ca 10 - 15 minuten op de snelweg rijdt boven 100 km/uur. De motor loopt dan nog goed en maakt stabiel toeren. Vanaf de achterkant komt dan een trillen/fladderen door de auto alsof ik met 100+ km/uur op een tractor rijdt. Als ik dan terug ga naar ca. 80 km/uur verdwijnen de trillingen/het fladderen na korte tijd, als ik daarna weer versnel komt het trillen/fladderen weer terug. Toen ik kort daarop op een parkeerplaats gestopt ben, merkte ik dat mijn rechter lichtmetalen achtervelg gloeiendheet was bij de wielnaaf (waar de bouten in zitten). Ben met ramen open heel langzaam weggereden om te horen of er iets aanloopt, maar was niks te horen.
In het verleden heeft mijn handrem rechtsachter aangelopen, doordat de handremkabels niet meer soepel gingen en de remklauw daardoor niet meer helemaal terugsprong. Weet dus heel goed hoe een aanlopende/slepende handremklauw klinkt, maar dat geluid was niet te horen. Ik gebruik mijn handrem daarom ook amper, maar onlangs toch nodig gehad, waarna de handrem weer even aanliep. Naarmate de auto dan warm loopt en ik door wat hobbels en kuilen rijdt, springt de remklauw uiteindelijk toch weer helemaal terug (hoorde niks meer aanlopen). Had gelezen dat het aanlopen van de handrem er wel voor kan zorgen dat de hele remcilinder inclusief wielnaaf en wiellager oververhit raakt en dat daardoor het vet uit het wiellager kookt. Kan dit inderdaad zo gegaan zijn? Verklaart een wiellager, dat nog niet versleten is, maar al wel drooggekookt is, het trillen en fladderende geluid van mijn Volvo V70 bij hogere snelheden gedurende enige tijd? Als ik met koude motor/remmen de snelweg oprijdt, treedt het probleem nog niet op, pas na enkele minuten boven 100 km/uur.
Mocht mijn wiellager recentelijk inderdaad drooggekookt, maar nog niet versleten zijn, hoe kan ik dat dan controleren en hoe is dit te repareren? Bij langzaam rijden en in bochten naar links is er ook geen malend geluid te horen vanaf het wiellager rechtsachter.....
Hoop dat iemand hier iets mee kan. Alle hulp is welkom!
In het verleden heeft mijn handrem rechtsachter aangelopen, doordat de handremkabels niet meer soepel gingen en de remklauw daardoor niet meer helemaal terugsprong. Weet dus heel goed hoe een aanlopende/slepende handremklauw klinkt, maar dat geluid was niet te horen. Ik gebruik mijn handrem daarom ook amper, maar onlangs toch nodig gehad, waarna de handrem weer even aanliep. Naarmate de auto dan warm loopt en ik door wat hobbels en kuilen rijdt, springt de remklauw uiteindelijk toch weer helemaal terug (hoorde niks meer aanlopen). Had gelezen dat het aanlopen van de handrem er wel voor kan zorgen dat de hele remcilinder inclusief wielnaaf en wiellager oververhit raakt en dat daardoor het vet uit het wiellager kookt. Kan dit inderdaad zo gegaan zijn? Verklaart een wiellager, dat nog niet versleten is, maar al wel drooggekookt is, het trillen en fladderende geluid van mijn Volvo V70 bij hogere snelheden gedurende enige tijd? Als ik met koude motor/remmen de snelweg oprijdt, treedt het probleem nog niet op, pas na enkele minuten boven 100 km/uur.
Mocht mijn wiellager recentelijk inderdaad drooggekookt, maar nog niet versleten zijn, hoe kan ik dat dan controleren en hoe is dit te repareren? Bij langzaam rijden en in bochten naar links is er ook geen malend geluid te horen vanaf het wiellager rechtsachter.....
Hoop dat iemand hier iets mee kan. Alle hulp is welkom!