Trillingen

GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Trillingen

· 
Posted: 17.09.2016 - 23:32  ·  #16
dat is een onderdeel van de vakantie en vriendin ligt al op bed moe van al dat rondgereden worden over slingerende weggetjes en overal koffie/limonade gebakjes en ijs moeten eten .... :D

verbazend veel Volvo's hier trouwens. Die Portugezen snappen t wel.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 18.09.2016 - 07:17  ·  #17
Ik had een gebruikt set capella velgen (18 inch) gekocht omdat daar minder stoeprand schade op zat / zit.
Mijn set met stoeprand schade is verwezen naar winterset.
Via een aanbieding bij de Profile om de hoek winterbanden gekocht. (Ja met met montage en omleggen was het zowaar interessant)

Bij het naar huis rijden bleek dat het nieuwe set velgen enorm. De banden waren 100% goed want op mijn andere set trilling vrij.
Omdat ik toch nog moest uitlijnen heb dat bedrijf eens gevraagd te kijken naar de velgen.
Banden op het balanceer apparaat en wat bleek.
De profile had ze goed gebalanceerd.
Maar bij 3 velgen zag de je dat de velg hobbelde aan de binnenzijde.

Hij gaf aan dat vanaf 17 inch aluminium velgen hier gewoon gevoelig voor zijn.
(goede) Banden hebben gewoon enorm veel grip waardoor er aardig wat krachten op velgen komen te staan.
Stoepjes, drempels en andere gaten in de weg helpen hier ook bij. <_<

Ik ga komende woensdag naar Amsterdam en laat daar al mijn velgen richten omdat ik een hekel heb aan trillingen.
Kosten 200 euro inclusief.
Voor dat geld halen ze mijn banden er af, richten mijn velgen en monteren ze weer en balanceren met een Hunter GSP 9700.

Het resultaat laat ik je woensdag weten.
Maak er een topic van in de categorie banden.
musje83
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.09.2016 - 09:19  ·  #18
Omdat je aangeeft dat het trillen even weg is als je je CC een tandje lager zet, doet mij direct vermoeden dat het in je aandrijving zit. Grote kans dat er (te) veel speling op een van de aandrijfassen zit, of allebei. Gaat de boel inderdaad van hobbelen/trillen.

Ik heb het ook, mijn auto trilt vaak tussen de 80 en 100, daarboven verdwijnt het. Ben voor een algehele checkup naar Volvo Service in Elst geweest en zij bevestigden dit: speling op beide assen. En een gare homokineet, dat helpt ook niet :D :-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.09.2016 - 17:40  ·  #19
Gezien de klacht ligt hetbvoor de hand bij de aandrijflijn het onderzoek te starten.
Kan overigens ook nog je uitlijning zijn, maar zou eerst met bovenstaande beginnen.
GerwinS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 22.09.2016 - 17:27  ·  #20
Vandaag de Volvo even laten bekijken door de garage.

Het is idd de aandrijfas. (Rechtsvoor)
Alleen heeft hij ivm vakantie monteur pas over 3 weken tijd om het te vervangen..... :'(
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 22.09.2016 - 19:21  ·  #21
Zelf doen? Is binnen een uur gepiept. Zijn wel tips over op dit forum te vinden.

Selected quotes for multi-quoting:   0