Beste forumleden,
Vorige week heb ik een hele mooie s80 2.4t 2002 gekocht waarvan de motor in 2006 is vervangen door volvo bleukens en met de nieuwe motor maar 80k heeft gelopen.
Motor management lampje brandde al en de eigenaar gaf aan dat de lambda sonde vervangen moest worden.
Het trilprobleem kwam door de banden gaf hij aan.
De banden heb ik vervangen en velgen uitgelijnd echter is de tril er nog steeds.
Met optrekken enz merk je niets alleen als je een constante snelheid hebt bijv door cruisecontrol trilt de auto met tussenposes.
Vandaag even uitgelezen en we kwamen foutcode 4801 tegen. ( katalysator lek of lambdasonde?)
En de waarde van de zuustofgehalte bij de sensor uitlaatseneor was niet constant wat blijkbaar wel het geval moet zijn?
Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? En uiteraard is alle ervaring welkom.
De strik is niet super iritant maar heb hem gekocht om juist het comfor en de wegligging op lange afstanden.
Vorige week heb ik een hele mooie s80 2.4t 2002 gekocht waarvan de motor in 2006 is vervangen door volvo bleukens en met de nieuwe motor maar 80k heeft gelopen.
Motor management lampje brandde al en de eigenaar gaf aan dat de lambda sonde vervangen moest worden.
Het trilprobleem kwam door de banden gaf hij aan.
De banden heb ik vervangen en velgen uitgelijnd echter is de tril er nog steeds.
Met optrekken enz merk je niets alleen als je een constante snelheid hebt bijv door cruisecontrol trilt de auto met tussenposes.
Vandaag even uitgelezen en we kwamen foutcode 4801 tegen. ( katalysator lek of lambdasonde?)
En de waarde van de zuustofgehalte bij de sensor uitlaatseneor was niet constant wat blijkbaar wel het geval moet zijn?
Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? En uiteraard is alle ervaring welkom.
De strik is niet super iritant maar heb hem gekocht om juist het comfor en de wegligging op lange afstanden.