Tunen bij Volvotune.nl

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Tunen bij Volvotune.nl

· 
Posted: 02.02.2013 - 11:52  ·  #16
PK's zijn leuk, maar als je daar je hardware mee vernield dan wordt het al heel snel minder.
Tunen met beleid is een heel ander uitgangspunt.
Meer pk's en je hardware heel houden, dat is interessant.
Ik vraag me af of er ook nog een soort van combituning mogelijk is, dus meer PK's en minder verbruik.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.02.2013 - 12:31  ·  #17
Quote door Bigdog

PK's zijn leuk, maar als je daar je hardware mee vernield dan wordt het al heel snel minder.
Ik vraag me af of er ook nog een soort van combituning mogelijk is, dus meer PK's en minder verbruik.

Zijn conclusie is dat bij een mooie tuning , gelijkmatig oplopend naar de gewenste nm en pk's, de bak ontzien wordt en de boel dus heel blijft. Vwb een lager verbruik kreeg ik het volgende antwoord: op kruissnelheid bijvoorbeeld 110 km/u, 1900 tot 2000 toeren de boostmap met een paar procent verlagen, boost weg is eigenlijk lucht weg, waar de motor op werkt is lucht en brandstof, dus minder lucht houd ook in dat de brandstof minder mag. Op het moment dat het gaspedaal wordt ingedrukt gaan zijn toeren omhoog dus alle power is er weer.

Een combinatie is dus gewoon mogelijk.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.02.2013 - 17:51  ·  #18
Ik ben zeker dat je met je hoofd in de wolken terug komt met een " nieuwe " wagen.
Hou vooral het verbruik in de gaten zou ik zeggen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.02.2013 - 19:11  ·  #19
Quote door dukcer

Quote door Bigdog

Zijn conclusie is dat bij een mooie tuning , gelijkmatig oplopend naar de gewenste nm en pk's, de bak ontzien wordt en de boel dus heel blijft. Vwb een lager verbruik kreeg ik het volgende antwoord: op kruissnelheid bijvoorbeeld 110 km/u, 1900 tot 2000 toeren de boostmap met een paar procent verlagen, boost weg is eigenlijk lucht weg, waar de motor op werkt is lucht en brandstof, dus minder lucht houd ook in dat de brandstof minder mag. Op het moment dat het gaspedaal wordt ingedrukt gaan zijn toeren omhoog dus alle power is er weer.

Een combinatie is dus gewoon mogelijk.

Mooi toch ?
Ik lees straks wel hoe het is afgelopen. ;-)
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2013 - 14:57  ·  #20
Als het maar geen dieptepunt gaat worden :D Nee, ik heb er wel vertrouwen in.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2013 - 15:03  ·  #21
Gaat vast wel goedkomen !
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 04.02.2013 - 10:39  ·  #22
Ik weet zeker dat je een halve meter tekst gaat schrijven hoe goed deze tuning was uitgevoerd.

Een open hart operatie met 4 voudige by pass kijk je tegenop, een tuning leef je naar toe.....
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 04.02.2013 - 12:35  ·  #23
Quote door Bigdog
Gaat vast wel goedkomen !

Met wie, met de auto of met de tuner, of met de bestuurder <_<
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.02.2013 - 18:31  ·  #24
Met alle 3. ^_^
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.02.2013 - 20:35  ·  #25
Precies! <_<
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2013 - 22:50  ·  #26
Vanmorgen dus naar Volvotune geweest, eerst een bakje koffie gedronken en uitleg gekregen over wat er gaat gebeuren. Er is eerst gekeken naar een originele polestar tuning. Daarna zijn er een aantal mappen oa torque via temp en torque via patm. vergeleken met een originele 163hp file
Torque via temp en torque via patm. staat voor koppel limiter voor temperatuur en koppel limiter voor luchtdruk,(mbar). Daarna is er de file uit de auto gelezen,en deze geopend in het bewerkings programma. De file uit de auto is vervolgens getuned van 340nm naar 444nm bij 3000 rpm. (187,06pk)
De nieuwe remap is daarna "smooth" gemaakt, dat houdt in dat alle oneffenheden eruit gehaald zijn zodat de auto nu lekker en soepel de nieuwe nm gebruikt. Het proefrijden is goed bevallen, de auto pakt goed op, heeft veel meer kracht. Wat een verschil met eerst!! De 440nm kan ik straks goed gebruiken als ik met de caravan op vakantie ga. Ik ga nu kijken of de auto ook zuiniger is geworden, ik kijk dit een paar weken aan. Mocht ik niet tevreden zijn over het verbruik dan overweeg ik ook nog om een eco tuning. Ik ga de auto nu een paar dagen 'uit proberen' en zal mijn bevindingen hier melden. Eerste indruk is in ieder geval positief!!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2013 - 23:08  ·  #27
Nou Tommie,

Dat klinkt goed.
Leuk dat je direct al een flink verschil merkt.
Ik ben nieuwsgierig hoe het verbruik uit gaat vallen.
Dr.Dream
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 06.02.2013 - 09:05  ·  #28
Quote door dukcer

Vanmorgen dus naar Volvotune geweest, eerst een bakje koffie gedronken en uitleg gekregen over wat er gaat gebeuren. Er is eerst gekeken naar een originele polestar tuning. Daarna zijn er een aantal mappen oa torque via temp en torque via patm. vergeleken met een originele 163hp file
Torque via temp en torque via patm. staat voor koppel limiter voor temperatuur en koppel limiter voor luchtdruk,(mbar). Daarna is er de file uit de auto gelezen,en deze geopend in het bewerkings programma. De file uit de auto is vervolgens getuned van 340nm naar 444nm bij 3000 rpm. (187,06pk)
De nieuwe remap is daarna "smooth" gemaakt, dat houdt in dat alle oneffenheden eruit gehaald zijn zodat de auto nu lekker en soepel de nieuwe nm gebruikt. Het proefrijden is goed bevallen, de auto pakt goed op, heeft veel meer kracht. Wat een verschil met eerst!! De 440nm kan ik straks goed gebruiken als ik met de caravan op vakantie ga. Ik ga nu kijken of de auto ook zuiniger is geworden, ik kijk dit een paar weken aan. Mocht ik niet tevreden zijn over het verbruik dan overweeg ik ook nog om een eco tuning. Ik ga de auto nu een paar dagen 'uit proberen' en zal mijn bevindingen hier melden. Eerste indruk is in ieder geval positief!!

Mooi man, dat is een prachtig resultaat :love:
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 07.02.2013 - 09:58  ·  #29
Ik had niet anders verwacht, Volvotune staat op een zeer hoog kwaliteitsniveau.
Zie het als een maatpak laten aanmeten, of iets uit het rek halen aan confectie in een winkel.
Een maatgemaakt iets zal altijd beter zijn.
We horen graag de uitgebreide versie van je....
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 07.02.2013 - 11:37  ·  #30
Dit klinkt goed, ben wel benieuwd naar je verbruikscijfers. Als die goed uitpakken denk ik dat ik ook maar eens afreis naar Volvotune...

Selected quotes for multi-quoting:   0