Tunen bij Volvotune.nl

yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Tunen bij Volvotune.nl

· 
Posted: 30.01.2014 - 14:27  ·  #76
Ha dukcer, 440 nm.. dat is een hele hoop meer. Wat voor motor heb je eigenlijk dat er zoveel vermogen uitkomt?
Ik ging van 360 naar 410. Dat vond ik al een hele hoop!!
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 30.01.2014 - 14:48  ·  #77
Voor een minderverbruik moet je ook niet willen gaan tunen.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.01.2014 - 15:25  ·  #78
Overigens is de bak (automaat/6 bak bij mij) geschikt tot 440 nm en standaard heb ik al 420. Toename nm's is vaak 60 tot 80, dus voorbij de capaciteit van de bak. Dus als je laat tunen, dan MOET je juist rustiger rijden om je bak niet binnen korte tijd de vernieling in te helpen.
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.01.2014 - 15:53  ·  #79
Quote door R-W

Voor een minderverbruik moet je ook niet willen gaan tunen.

in sommige gevallen wel. Die roetfilter regeneratie kost alleen maar brandstof!
een standaard D5 euro3 is aantoonbaar zuiniger dan een D5 euro4.
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 30.01.2014 - 17:29  ·  #80
Het is voor mij ook een beetje een punt om de tuning niet te doen vanwege dat ik dan ook over de max aanbevolen nm van de bak(gt6) ga.
Voor het verbruik zou ik het wel doen, vorige auto ging van 12,7l naar 10,0l op 100km.
lill_nemo1
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 31.01.2014 - 01:54  ·  #81
hallo luitjes

fijn om te horen dat jullie allemaal goede ervaringen hebben

succes en geniet ervan!

ook ik ben op zoek (geweest) naar wie mijn motor gaat tunen

liefst mte, maar die zijn VEEEL te duur, ze mogen nog zo goed zijn

dan zou het uiteindelijk fasttech of ultimate tuning worden, ook al ben ik hier ook wat "sceptisch" en argwanend

waarom?
jammer genoeg lijkt het erop dat er nog maar weinig bedrijven (in het algemeen) zijn waar kennis, kunde, wil en klantvriendelijkheid nog allemaal te vinden zijn
Zelfs een van de hier bekende, "geprezen" tweedehands-onderdelen-leverancier en garagist heeft me enorm, maar dan ook enorm teleurgesteld. maar soit.

nu zijn het tegenwoordig vooral diesels die rondrijden en getuned worden, en die zijn toch iets veiliger te tunen dan benzine motoren, maar wat ik altijd heb geleerd bij tunen: EERST op de rollenbank om te zien wat de wagen ECHT doet, dan ziet een echte tuner ook of er iets scheelt, onafhankelijk wat de ECU zegt.
aan de hand van de run en de ECU data wordt dan verder gewerkt

het valt me op dat bijna niemand standaard vermogenbank-runs gebruikt bij het tunen
en dus al helemaal geen wijdband-lambda-meetsonde

maatwerk aan de hand van enkel data uit de ecu en standaard mappen van motorversies met meer vermogen of zoals die van polestar?
het resultaat mag er misschien zijn, maar in mijn ogen is dat geen maatwerk

maatwerk is bij mij op de bank zetten en zo goed als van nul beginnen of toch tenminste heel de basismapping aanpassen aan die specifieke motor

bij volvotune gebruiken ze blijkbaar een G-Tech als vermogenbank?
maar schijnbaar zijn de resultaten die dit apparaatje geeft nog veel onnauwkeuriger dan de vermogenbanken en we weten allemaal dat er best wel verschil zit in de meetresultaten per bank?
dat is een van de redenen dat ik ben afgehaakt daar, al lijken ze me in principe wel in orde qua kunnen

wat ik eigenlijk wil zeggen: hoe wil iemand maatwerk leveren als je nog geen eens vermogentestruns doet en wideband gebruikt?
je weet toch begot niet wat de motor aan het doen is?

en dit is niet tegen een bepaalde firma gericht, het is iets algemeens dat me is opgevallen

tunen is op de bank met lambdasonde

CTH in overpelt is zo goed als de enige die dit doet bij iedere wagen
reden dat ik daar niet naartoe ga is omdat ze evenveel kosten als MTE en maar evenveel vermogen verwachten te krijgen als de kantenklare-sofware bij anderen
allee, ze willen er niet veel meer uit halen ivm betrouwbaarheid
en dat doet me dan weer twijfelen aan hun kunnen, terwijl ze toch al jaren op circuit meedoen???

Ik zou haast van ellende zelf gaan liggen rommelen
moest het dan fout gaan, dan heb ik t tenminste zelf gedaan :D

greetz
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 31.01.2014 - 09:39  ·  #82
Mijn Buell [motorfiets] is ook getuned om het zo maar te zeggen. De software is het resultaat van jarenlang Buell motoren op de rollenbank testen en aanpassen. Motor loopt fantastisch en dat al een paar jaar lang zonder problemen. Ik heb daar geen moeite mee.
Nou ben ik niet echt bekend met de autowereld maar ik kan me voorstellen dat die 'kant en klaar' software pakketten op dezelfde manier tot stand zijn gekomen en mss geen maatwerk zijn maar wel as close as possible. En zoals je zelf al zegt, als het maatwerk niet meer oplevert dan een kant en klaar pakket, is het het overwegen waard toch?
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 31.01.2014 - 22:12  ·  #83
Ik zou gewoon ff doorsparen en kiezen voor mte!
Heb zelf daar ook bewust voor gekozen. .
Ik durf te beweren dat het voor volvo 1 vd beste is wereld wijd.
Nu al een tijd super plezier van.
Auto begint te trekken van onderuit tot het rode gebied.
En dan ook echt flink hard.
Heb er een wideband afr meter in en dr waarden zijn altijd perfect strak.
Geloof me....heb ook wel eens anders gezien......echt triest zo rijk en fluctueren.
Zelfs bij verandering van downpipe en intercooler is bij hun de software weer aangepast. ...lees ontsteking vervroeging aanpassen.
Bij automaaat versies is er speciale software om de bak te sparen.
Mte had dit als eerste goed in orde.
Echt helemaal top.

Mvg chris
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 31.01.2014 - 23:06  ·  #84
Heb je dat via European Tuning laten doen dan?
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 31.01.2014 - 23:11  ·  #85
Ja bij marc european tuning
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 01.02.2014 - 12:00  ·  #86
was vorige week voor de standkachel bij de volvo dealer in mijn omgeving en die twee (en verkoper niet in effen grijs maar spijkerbroek en slobbertrui en de monteur) daar waren beide helemaal volvogek. ik had in 2007 de s70 automaatbak daar laten flushen en dacht ik moet daar weer naar toe, die gasten zijn gewoon naast dealer ook liefhebber. vandaar, maar even over het tunen, hij had zelf zijn eigen v70 door Volvotune laten doen. hij was er erg enthousiast over en adviseerde mij ook daar te laten doen voor de ecotuning. wat is wijsheid.
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 01.02.2014 - 12:32  ·  #87
Gewoon doen, krijg je geen spijt van.
Obbe van Volvotune pompt er niet zomaar een standaard file in.
Word altijd naar wens geschreven.
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.02.2014 - 12:33  ·  #88
Je kunt naast een powertuning ook een ecotuning laten doen. Ondanks dat hij geen rollenbank heeft merkte ik direct het verschil. Door de ecotuning rijdt mijn V70 nu 7,5 ipv 8,5/100. Bel hem anders gewoon even op en leg het hem voor. Hij zal het je op geheel eigen wijze uitleggen!
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 01.02.2014 - 16:13  ·  #89
Jullie praten over diesel. .
Benzine is toch andere koek ...
lill_nemo1
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 01.02.2014 - 23:16  ·  #90
Quote door scania164

Jullie praten over diesel. .
Benzine is toch andere koek ...

Dat is mijn punt: bij diesel is extra vermogen of juist eco-tuning echt niet moeilijk of gevaarlijk

het grootste gevaar is een koppeling of automaat die het koppel niet meer aan kan

Tuning van benzine is veeeel gevoeliger

ik geloof graag dat mannen als volvotune best wel weten waar ze mee bezig zijn en als jij zegt dat je vooral onderin wat meer koppel wilt, dat ze dat aanpassen....
Je kan dit zien als maatwerk...

Nu, voor mij is maatwerk tuning niet het aanpassen van de kant-en-klare software ZONDER vermogenbank

Voor mij voldoet dat niet. OK, misschien als voorlopige zoethouder voor een jaar of zo.
Maar dan ook maar bij een actie van 250euri.
Maatwerk is bij mij de software volledig aanpassen voor MIJN motor, MIJN motor perfect afstellen.
Waarom? om zo echt een mooi lopende motor te krijgen en een betrouwbaardere tune te krijgen. Dit is niet nodig als je enkel af en toe eens doortrekt, maar als je eens een track-day of vaker goed gasgeeft, dan is een stabiele tune echt wel een plus.
Het gaat dan ook niet per sé over meer vermogen, maar een veel vloeiendere, vlakkere vermogenslijn zonder al te veel rimpels en pieken
En normaal kun je dan ook wel wat meer vermogen uit de wagen puren op een veilige manier.

en de reactie dat een rollenbank te duur is voor een tuner?
een ziekenhuis zonder cat-scan? aannemer zonder vrachtwagen, bulldozer, kraan,etc.

het is een redelijke investering, dat weet ik, maar dat geld is "zo" terug verdiend als ze willen (vermogenbank dagen voor clubs, etc...)
echt waar, met een bank is geld te verdienen
in het buitenland zijn zelfs zaken waar meer geld verdiend wordt met de bank dan met het tunen zelf, maar je moet het wel promoten en niet de klant wegjagen met hoge prijzen per run
het geeft de zaak zowieso een professionelere indruk en vertrouwen aan de klant

Selected quotes for multi-quoting:   0