Quote door scania164
Jullie praten over diesel. .
Benzine is toch andere koek ...
Dat is mijn punt: bij diesel is extra vermogen of juist eco-tuning echt niet moeilijk of gevaarlijk
het grootste gevaar is een koppeling of automaat die het koppel niet meer aan kan
Tuning van benzine is veeeel gevoeliger
ik geloof graag dat mannen als volvotune best wel weten waar ze mee bezig zijn en als jij zegt dat je vooral onderin wat meer koppel wilt, dat ze dat aanpassen....
Je kan dit zien als maatwerk...
Nu, voor mij is maatwerk tuning niet het aanpassen van de kant-en-klare software ZONDER vermogenbank
Voor mij voldoet dat niet. OK, misschien als voorlopige zoethouder voor een jaar of zo.
Maar dan ook maar bij een actie van 250euri.
Maatwerk is bij mij de software volledig aanpassen voor MIJN motor, MIJN motor perfect afstellen.
Waarom? om zo echt een mooi lopende motor te krijgen en een betrouwbaardere tune te krijgen. Dit is niet nodig als je enkel af en toe eens doortrekt, maar als je eens een track-day of vaker goed gasgeeft, dan is een stabiele tune echt wel een plus.
Het gaat dan ook niet per sé over meer vermogen, maar een veel vloeiendere, vlakkere vermogenslijn zonder al te veel rimpels en pieken
En normaal kun je dan ook wel wat meer vermogen uit de wagen puren op een veilige manier.
en de reactie dat een rollenbank te duur is voor een tuner?
een ziekenhuis zonder cat-scan? aannemer zonder vrachtwagen, bulldozer, kraan,etc.
het is een redelijke investering, dat weet ik, maar dat geld is "zo" terug verdiend als ze willen (vermogenbank dagen voor clubs, etc...)
echt waar, met een bank is geld te verdienen
in het buitenland zijn zelfs zaken waar meer geld verdiend wordt met de bank dan met het tunen zelf, maar je moet het wel promoten en niet de klant wegjagen met hoge prijzen per run
het geeft de zaak zowieso een professionelere indruk en vertrouwen aan de klant