Tunen bij Volvotune.nl

bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

Re: Tunen bij Volvotune.nl

· 
Posted: 05.02.2014 - 16:00  ·  #91
[/quote]

in sommige gevallen wel. Die roetfilter regeneratie kost alleen maar brandstof!
een standaard D5 euro3 is aantoonbaar zuiniger dan een D5 euro4.
[/quote]
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 05.02.2014 - 17:12  ·  #92
@nemo, dat terugverdienen valt vies tegen als men maar bereid is om ong €250,- neer te leggen. Voor de meeste toepassingen is een tuningbeurt bij een fatsoenlijke chippert meer dan voldoende, ga je echt voor prestaties tegen de grenzen, ben je er niet met alleen een chip. Het is niet voor niets dat bijna alle chipperts ong dezelfde vermogenstoename kennen, dat valt keurig binnen de grenzen van het toelaatbare voor motor en bak en is prima met een computer en een testrit te regelen.
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Verbruik flink gezakt na Ecopowertune, EGR en DPF OFF

· 
Posted: 05.02.2014 - 23:36  ·  #93
De D5 begint langzaam maar zeker de oude te worden. Na eerst het hele EGR traject ultrasoon te hebben gereiningd, was het verbruik al merkbaar gezakt. Van 9.3 naar 8.2 (zelfde dagelijkse traject). Na de Ecopower tune en het gelijktijdig wegschrijven van EGR en DPF is het gezakt naar 6.8. Beetje in de buurt van de 2.4 D uit de eerste bouwjaren van de V70 ll.
Tunen was niet direct de bedoeling, maar er moest toch gevinkt worden in de software, dan is het verleidelik om niet 175 euro meer uit te geven voor een ecopower tuning bij Obbe. Tot nu toe zeer tevreden.
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 20.02.2014 - 21:38  ·  #94
bedoel je dat het verbruik dan ongeveer 1 op 11 of 12 is? omdat je schrijft hij is weer bijna de oude D5.
mijn D5 rijdt 1 op 15.57.....woon werk verkeer.
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 00:32  ·  #95
Quote door TonD

bedoel je dat het verbruik dan ongeveer 1 op 11 of 12 is? omdat je schrijft hij is weer bijna de oude D5.
mijn D5 rijdt 1 op 15.57.....woon werk verkeer.

Bedoelde te zeggen, dat het verbruik nu minder is met een uitgeschreven EGR en DPF.
Zoals de oude 2.5. (140 pk 5-cylinder) die minder verbruikte dan de 2 versies er na, zonder DPF)
Dus eigenlijk het beste van 2 werelden. EURO 4 zonder EGR en DPF>...
...

Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 00:55  ·  #96
Quote door lill_nemo1

Quote door scania164

Jullie praten over diesel. .
Benzine is toch andere koek ...

Dat is mijn punt: bij diesel is extra vermogen of juist eco-tuning echt niet moeilijk of gevaarlijk

het grootste gevaar is een koppeling of automaat die het koppel niet meer aan kan

Tuning van benzine is veeeel gevoeliger

ik geloof graag dat mannen als volvotune best wel weten waar ze mee bezig zijn en als jij zegt dat je vooral onderin wat meer koppel wilt, dat ze dat aanpassen....
Je kan dit zien als maatwerk...

Nu, voor mij is maatwerk tuning niet het aanpassen van de kant-en-klare software ZONDER vermogenbank

Voor mij voldoet dat niet. OK, misschien als voorlopige zoethouder voor een jaar of zo.
Maar dan ook maar bij een actie van 250euri.
Maatwerk is bij mij de software volledig aanpassen voor MIJN motor, MIJN motor perfect afstellen.
Waarom? om zo echt een mooi lopende motor te krijgen en een betrouwbaardere tune te krijgen. Dit is niet nodig als je enkel af en toe eens doortrekt, maar als je eens een track-day of vaker goed gasgeeft, dan is een stabiele tune echt wel een plus.
Het gaat dan ook niet per sé over meer vermogen, maar een veel vloeiendere, vlakkere vermogenslijn zonder al te veel rimpels en pieken
En normaal kun je dan ook wel wat meer vermogen uit de wagen puren op een veilige manier.

en de reactie dat een rollenbank te duur is voor een tuner?
een ziekenhuis zonder cat-scan? aannemer zonder vrachtwagen, bulldozer, kraan,etc.

het is een redelijke investering, dat weet ik, maar dat geld is "zo" terug verdiend als ze willen (vermogenbank dagen voor clubs, etc...)
echt waar, met een bank is geld te verdienen
in het buitenland zijn zelfs zaken waar meer geld verdiend wordt met de bank dan met het tunen zelf, maar je moet het wel promoten en niet de klant wegjagen met hoge prijzen per run
het geeft de zaak zowieso een professionelere indruk en vertrouwen aan de klant

Hier sluit ik mij in het geheel bij aan! Dit had ik dus echt niet beter kunnen verwoorden!
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 09:44  ·  #97
Ook bij Tunex weet men echt wel waar men mee bezig is. Ze jagen je inderdaad een hok in als je daar genoegen mee neemt. Het kan echter ook anders...Ben zelf zeer tevreden, 2,5T nu 265 pk en 410 nm.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 10:22  ·  #98
Sorry..
.maar hoop ellende gehoord van tunex...
Zelf ook ondervonden. ..prutsers.
Bij benzine motoren..
yes996
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 11:02  ·  #99
Quote door scania164

Sorry..
Bij benzine motoren..

Gaat toch blijkbaar ook wel een goed... :D 8-)
yes996
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 11:21  ·  #100
Quote door scania164

Sorry..
Bij benzine motoren..

Wat heb jij voor ervaringen met Tunex dan? Onkunde van ze oid?
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 12:46  ·  #101
Beloofde vermogen niet halen en mensen met motor schade
Nee betaal liever het dubbele maar dan echte power.
Zelf mte nu en das super!
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 16:27  ·  #102
Voor de V70 heb ik Volvotune en voor een vorige auto, Renault 1,9 DCI ben ik bij Tunex geweest. Bij beide heb ik enthousiast personeel getroffen en bij beide een rpima resultaat.

Tunex was gewoon een pakket er in en rijden maar.

Bij Volvotune wat meer vragen, wat wil je waar winnen, gaspedaal response, EGR uit of niet, en hier en daar wat waardes die ik zelf niet begrijp, maar die te maken hebben met roet e.d.

Voor mij komt dat aardig in de buurt voor wat ik met mijn motor in mijn auto kan voor ong. 200 euro.
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2014 - 17:26  ·  #103
Quote door Lupo Roffel

Bij Volvotune wat meer vragen, wat wil je waar winnen, gaspedaal response, EGR uit of niet, en hier en daar wat waardes die ik zelf niet begrijp, maar die te maken hebben met roet e.d.

De V70 is niet de eerste auto die ik heb laten tunen. Mercedes en Alfa laten tunen bij Chipmeister, ook prima, zeer persoonlijk en nooit problemen gehad. De Mercedes C (bj1996) had 3 ton gedraaid, nieuwe chip er in laten solderen en de 250 turbo diesel knapte er flink van op en heeft nog een ton gedraaid en zal waarschijnlijk nog wel ergens in het oostblok rond knarren. (EGR dichtgezet met een plaatje)

Volvotune sprak mij aan, vooraf een aantal mailtjes gestuurd, allemaal keurig beantwoord door Obbe. De tuning zelf werd met mij doorgesproken, met als bron een file van een D5 (exact zelfde ECU) waarmee Volvotune langdurig samen met de eigenaar bezig was geweest om te optimaliseren (uitgangspunt was een Polestar file). De V70 is nu 5000 km verder, wordt niet misbruikt, maar wat loopt de motor nu een stuk fijner en roffelt er lekker op los als het even nodig is.

De ATF is vervangen (Varioclean), deze V70 is een blijvertje.

Geluk bij een ongeluk, de dame des huizes reed de voorbumper in een Peugeot 307, resultaat een nieuwe bumper en 2 nieuwe xeon koplampen (plus mistlampen), verder geen schade aan schermen en motorkap. Totale kosten 4400 euro !!! (gelukkig Allrisks).

Wat opvalt is dat de lichtopbrengst nu plots fenomenaal is, de oude koplampen waren na 190k toch flink dof geworden. (de koplampen werden ook nog eens geleverd met nieuwe lampen)

De schade aan de Peugeot was enorm, beide deuren en de B-stijl naar binnen gezet. De bumper van de V70 was nog heel, eigenlijk alles flink bekrast. Na demontage geen verdere problemen ontdekt.
MrN
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 21.04.2014 - 18:28  ·  #104
Mijn auto is sinds afgelopen zaterdag ook getuned en ook door Volvo Tune. Ik ben super tevreden en heb ook een zgn stage 2 tuning gehad en gelijktijdig het roetfilter professioneel laten verwijderen door Dennis. Door beide heren erg gastvrij ontvangen met koffie en ik mocht overal meekijken en vragen over stellen. Voor mij gaf dit toch de doorslag om naar Volvotune te gaan ipv naar bijvoorbeeld een Tunex.

Op de terugweg heb ik even de auto uitgetest en hij trekt nu echt snel door ook boven de 120 km uur en zelfs boven de 160 km per uur nog !
Het verbruik weet ik nog niet maar zal ik de komende weken gaan bijhouden.
volvov70D5
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.04.2014 - 21:08  ·  #105
Ook ik heb mijn auto vrijdag bij Volvotune laten tunen (215 pk, 470 Nm), incl. opboren van de roetfilter. Op de terugweg viel mij meteen op dat de auto veel soepeler door de toeren loopt en al bij lage toeren kracht toont. Volgens de boordcomputer was tot nu toe mijn gemiddeld verbruik 7,2 l/100 km. Ben benieuwd hoeveel beter dit wordt.

Selected quotes for multi-quoting:   0