Tunen bij Volvotune.nl

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Tunen bij Volvotune.nl

· 
Posted: 04.10.2014 - 08:38  ·  #121
Quote door 1-wiel

Heb mijn v70 d5 euro4 ook laten tunen bij Obbe in februari van dit jaar.
Wereld van verschil,meer koppel,vermogen en mijn verbruik van 1 op 12 naar 1 op 15,5. :-)

Mijn BC geeft ook een gemiddelde van 6,6, maar dat is niet het werkelijke verbruik.

Uitgerekend is het 1 op 13,5.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.10.2014 - 11:30  ·  #122
ik heb 5,8, maar in het echt 1 op 15.
Ok, wel veel meer vermogen en koppel en verbruik blijft zeg maar binnen de perken.
( retrofit roetfilter ligt inmiddels ook in de oud ijzerbak , kijken wat dat opgeleverd heeft aan minder verbruik )
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 04.10.2014 - 11:33  ·  #123
Is dat tunen alleen voor diesels?
Of valt er voor mijn 2.4 benzine ook nog wat uit te halen?
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 04.10.2014 - 12:26  ·  #124
Neen,
Alleen turbo modellen Benzine en Diesel kunnen een flinke oppepper krijgen met chiptuning.
Er zijn bedrijven die de 140 en 170 pk naar 180 pk kunnen brengen, en daar merk jij in jouw geval bijna niets van, zonde van het geld...
Pascallekes
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 09.10.2014 - 21:04  ·  #125
Na een (BIJNA) (mis)aankoop bij een parculier van mijn volvo V70 ging mijn boardcomputer stuk.
Op de terugweg naar huis gebeurde dit en de ANWB kon de boardcomputer ook niet uitlezen.
Ik had de volgende dag de keuze om of naar de volvo dealer te gaan(wat automatisch een nieuwe boardcomputer zou betekenen.
Ik had mij opgegeven op de volvoforum en al vrij snel kwam ik bij Obbe van volvotune.nl terecht.
Hij kon dit gelukkig verhelpen en maakte meteen tijd en ruimte voor mij  en kon dit verhelpen met een software aanpassing en deed als
Bonus nog een aanpassing in de voertaal ook nog :D
De manier zoals Obbe en zijn omringende collega’s mij daar opgevangen hebben is niet alleen super te noemen maar ook een Royal Class behandeling.
Ze hebben daar gelijk mijn volvo goed aangepakt en gezorgd dat ie in orde kwam en mij met een superbrede lach en goed gevoel weer op weg lieten gaan.
Obbe en collega’s CHAPEAU :-) :-) :-) en ik kijk uit naar de laatste aanpassing in mijn software en de stage 1 tuning binnekort :P
maaidie
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Tunen bij Volvotune is zeker dik okee!

· 
Posted: 25.10.2014 - 16:27  ·  #126
Hoi Volvolovers,

Ik kom zopas van bij Volvotune in Uden en heb mijn eerdere tuning die ik al had (van bij een andere "ervaren" tuner) laten doorlichten en volledig laten herschrijven. De tuning bleek maar slordig gemaakt te zijn. De prameters bleken slecht op mekaar afgestemd te zijn. De auto reed wel vrij goed, maar miste toch veel power onderin en het optrekken van laag naar hoog was ook niet zonder hakken of stoten.
Nu lijkt de auto veel meer ademruimte gekregen te hebben.
Ook het verbruik zou moeten verbeterd zijn. --> Dat kan ik later pas beoordelen, maar wat ik wel nu al kan zeggen...:
Volvotune is een een zeer goed en betrouwbaar adres waar je écht in contact komt met de maker van de tuning en je krijgt alle uitleg die je wilt. Bij grote tuners (ik noem geen namen) weet je totaal niets wat er allemaal gebeurd en vlieg je gewoon in quarantaine of de auto, maar hier legt Obbe alles open en bloot.
Ook de gastvrijheid is enorm. Een kopje koffie van de vrouw des huizes en alles steeds met de glimlach. :-)
Jaja, mijn paardje rijdt nu echt heerlijk en ontspannen. Het lijkt erop dat de motor zich helemaal niet moet uitsloven om aan al die kracht te komen.
Ik ben zelf monteur, dus ik weet heus wel wat er gebeurd in en rond de motor en daarom was de deskundige uitleg ook heel boeiend.
Dus... Voor alle twijfelaars onder jullie... Ga zeker eens langs of contacteer Volvotune.nl
Ik ben zelf niet zo gauw tevreden over soortgelijke zaken, dus als ik dat nu wel ben, is dat ook een reden om er eens je licht op te steken. ;-)
Groet,

Maaidie.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.10.2014 - 17:51  ·  #127
Klinkt goed Jan, veel plezier ermee.

EDIT:
Voor diegene, welke Uden te ver weg vinden, TPR Powerflush (Randstad) en MMTS (Oldenzaal) kunnen dit ook voor je verzorgen.
We hebben het dan over dezelfde tuning.
Ook een andere tuning op maat behoord tot de mogelijkheden.
Volvotune is ook aanwezig tijdens de spoelmeeting van 29 November a.s.
Dikked5
Forumlid.
Subject:

Weer schoon :-)

· 
Posted: 26.10.2014 - 12:51  ·  #128
Donderdag naar Uden vertrokken voor een 'roetfilter-egr behandeling', zoals vaker omschreven in dit forum. Obbe heeft de software meteen onder handen genomen.
Gevolg: na de operatie vroeg Dennis om mee te rijden. Even de 'restjes eruit gooien'.
Hij plankte het gas en....de auto, die achter ons reed, kon regelrecht naar de wasstraat! :D
Een roetwolk!! Effect is wel, dat mijn auto en uitlaat mooi schoon gebrand zijn. En Uden een plaatselijke verontreiniging te pakken heeft, waar de gemeente even werk aan heeft... :D
Gevolg van dit alles is ook: een zeeeer soepel rijdende diesel. Een stuk stiller, relaxter, soepeler in de acceleraties.
Maar: wat een beest, als er even ingehaald moet worden! De kickdown doet zijn werk meer dan naar behoren, grommend komt de diesel tot leven en met acceleratie, die je niet verwacht bij deze auto, schiet hij weg. Een totaal andere auto, maar wel precies zoals ik deze wil..En 3 jaar garantie...
Aanrader!
peterzeeland
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.11.2014 - 23:59  ·  #129

Vandaag bij Volvotune langsgeweest.

Ik was met de caravan, moest in de buurt zijn voor caravankeuring en dacht, ach, Obbe is daar toch?
Dus even langs.

Weer fijne ontvangst, en goed geholpen: hier is koffie, hier is de spoelbak, leef je uit.

Mocht mijn inlaat zelf schoonmaken, en dat was de moeite zoals je ziet.

Obbe heeft mijn D5 getuned -ecotune. 205 pk, + 30% Nm.

Proefrit.
Hmm , klimt snel in de toeren, ook in snelheid.....
maar, wat is hij rustig?
Zo mooi als hij nu loopt!? Niet normaal.

Terug naar Vlissingen,
effe inhalen met de caravan. Wow!
Niks traag, gewoon gaan.

Deed me meteen denken aan mijn eerste volvo, een 850 tdi met constructam condor van 650 kg erachter.
Merk je dus niks van.
Nu ook weer.

Maar: het komt er allemaal zo beschaafd uit....
Bleek wel lekke intercooler te hebben,
als die vervangen is, moet ik de volle 205 pk eruit kunnen halen.
Ben benieuwd.
Wordt vervolgd.

PS: heb een v70 D5 met 355 Kkm erop.
Vind milieubescherming echt wel belangrijk, maar vraag me af: als je inlaat zo vervuilt door milieu-terugvoer, hoe erg vervuilt mijn motor dan op den duur het milieu. Dit kan niet echt een mooie schone verbranding opleveren, lijkt mij. Of op zijn minst een rommelige verbranding. Ook niet zo schoon...

Selected quotes for multi-quoting:   0