aan je onderschrift te zien rij je nu een s80 uit 2006. Dan maakt die service 2.0 ook niet uit. Volgens mij zijn er geen software updates meer voor volvo's van die leeftijd.
Nou, ik heb afgelopen week nog een Total Can Update laten doen bij mijn 2005 V70R
Er waren updates genoeg......
Ik ben dan wel heel benieuwd wat voor updates dat zijn? Met alle hedendaagse ontwikkelingen en de enorme kloof tussen wat Volvo nu op de weg zet en onze archaïsche automobielen vraag ik me af wat de ingenieur ze daarvoor kennelijk reserveren doet om Service 2.0 daadwerkelijk relevant te houden...
Ik heb me laten vertellen door de dealer (Harrie Arendsen) dat er diverse systemen toch weer een software update krijgen. Ik denk een beetje vergelijkbaar met Windows, dat wordt ook telkens getuned. Voorlopig is mijn V70 nog updateble...
Tja, wat valt er aan een V70n nu nog up te daten?
Bij een V70nn kan ik me er iets bij voorstellen dat ze de audio/navigatie up to date willen houden, en misschien wat fine-tuning aan een motor, en dat alles onder het mum aftersales. Maar de N is al zó lang (10 jaar) uit productie dat ik mij echt niet voor kan stellen dat er nog iets aan het motormanagement gedaan word.
5 maart gaat hier de V70 weer naar van Roosmalen voor een APK+beurt, maar de software update ga ik ze toch vertellen dat dat niet hoeft. Al is het alleen al om de tuning van Obbe niet weg te gooien.