Gisteren is mijn auto door Obbe onderhanden genomen voor een eco-powertuning. Ik moet zeggen, een wereld van verschil. De standaard 185 paarden zijn al een genot om los te laten, maar na het Volvotune kuurtje heb ik een auto teruggekregen die enorm soepel is en altijd bergen trekkracht voorhanden heeft. Werkelijk heerlijk bij tussenaccelleraties om even snel die voorganger in te halen (stoplichtsprinter ben ik niet). Daarnaast is het ontzettend interessant om de uitleg van Obbe aan te horen en gaat e.e.a. nog veel meer leven door de visualisatie in 3D grafieken e.d.
Maar tegelijkertijd maak ik me ook wat zorgen om het beschikbare koppel. 540Nm is natuurlijk heerlijk, en uiteraard moet ik vertrouwen op de kennis van Obbe, maar ik heb via andere wegen ook vernomen dat de Geartronic eigenlijk niet zwaarder dan met 480Nm mag worden belast.
Wat zijn jullie ervaringen. Wat is wijsheid?
Maar tegelijkertijd maak ik me ook wat zorgen om het beschikbare koppel. 540Nm is natuurlijk heerlijk, en uiteraard moet ik vertrouwen op de kennis van Obbe, maar ik heb via andere wegen ook vernomen dat de Geartronic eigenlijk niet zwaarder dan met 480Nm mag worden belast.
Wat zijn jullie ervaringen. Wat is wijsheid?