Wastegate afstellen is zelf te doen, je moet hem alleen niet te strak zetten. Kan met drukmeter (juiste methode) of halve-maan methode (grof).
Let wel op het clipje, bij mijn 850 is die kapot getrokken bij het afstellen (dun metaal+roest) en heb ik een alternatief moeten knutselen.
Verder heb ik zelf zo'n 350pk 'monster' en daar is het nodige gedaan om dit vermogen er uit te persen. Denk aan turbo, uitlaat+downpipe, intercooler met siliconen slangen, koppeling(!), injectoren, waterinjectie, luchtinlaat, maatwerkchip MTE. Dan heb je het vermogen, maar om het leuk/veilig te houden komen er nog meer dingen bij zoals het onderstel en de remmen.
Het rijdt uiteindelijk geweldig, maar ik zou zelf het geld anders hebben besteed (bij nieuwwaarde), het vermogen went snel en je wilt altijd meer.
Meer dan 350pk komt er ook niet uit ivm drijfstangen is mij verteld.
Je kan vrij goedkoop veel vermogen er uit halen door een gebruikte 19T turbo, S60R/V70R groene injectoren en een leuke uitlaat+intercooler.
Chippen moet op maat (ik zou althans niet anders durven) en is vrij duur, niet te vergelijken met een software flash. OF het gebruiken van 2ehand spul bij deze vermogens verstandig is mag je zelf bepalen