tuning

Patrick V
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

tuning

· 
Posted: 31.08.2015 - 19:13  ·  #1
Afgelopen zaterdag ook bij obbe van volvotune geweest voor een update van 140 naar 170+
Zoals iedereen op dit forum wel weet eerst een hartelijk ontvangst met een bakkie koffie.
Daarna wordt de auto even uitgelezen en gaat obbe aan t werk.
Na een klein uurtje riep hij dat ie t gevonden had en mocht ik komen kijken naar wat ie aangepast heeft.
Duidelijke uitleg tijd voor z,n klanten en nu een heerlijk rijdende auto.
Dit is voortgekomen omdat ik hiervoor een V70 2.5 T had en toen ik deze auto kocht dacht ik 140 pk is voldoende maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan .
Dus toch maar laten tunen nu kom ik niet aan de 193 pk maar voor t gevoel toch bijna vergelijkbaar met de 2.5 t .
Kortom een leuke leerzame dag en een heerlijk rijdende auto echt een aanrader voor alle 140 pk rijders het is zijn geld waard.
Nu zou t ook nog zo zijn dat ie iets zuiniger moet kunnen zijn al vind ik dat met dit soort auto,s geen discussie dan moet je een klein autootje gaan rijden.
Maar als t zo is een prettige bijkomstigheid.

Gr van een tevreden klant Patrick
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: tuning

· 
Posted: 31.08.2015 - 19:22  ·  #2
Quote door Patrick V

Nu zou t ook nog zo zijn dat ie iets zuiniger moet kunnen zijn al vind ik dat met dit soort auto,s geen discussie dan moet je een klein autootje gaan rijden.

Dat is een eerlijk verhaal. :thumb:
Meestal moet ik lachen, ik heb de auto laten tunen omdat hij dan zuiniger is. :'(
Daarna wordt je in geuren en kleuren vertelt hoe snel hij nu wel niet is. :lol:
Sure, maar leuk is het wel.
Veel plezier met je extra PK's.
Patrick V
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 19:30  ·  #3
ik heb nu weer een heerlijke rijders auto niks absurds maar een lekker rijdende auto
Dat miste ik in deze v70 dat heb ik nu weer terug.
Daar ging t mij om en heb t gevonden bij Obbe goed toch dat er nog ergens vak idioten zijn die er zo geweldig mee bezig zijn en er zo over kunnen vertellen en je niet meteen het vel over je oren trekken.
Deze man weet echt waar hij het over heeft een plezier om die man bezig te zien

Gr Patrick
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 19:50  ·  #4
Bij Obbe vraag ik me altijd af, is hij aan het werk, of voert hij simpelweg zijn hobby uit.
Wel opmerkelijk, hij is ook altijd goed te spreken, wel knap. :-)
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 20:21  ·  #5
Als je doet wat je leuk vind ben je ook niet meer "aan het werk" :)
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 20:42  ·  #6
Ik lees nu al vele keren over dat tunen. Ik geloof graag dat het allemaal erg mooi is, maar hoe lang doet men er nu over om de investering van "geen idee hoeveel", er uit te hebben door het zuiniger rijden?

Dat vraag ik mij dan weer af ;-)
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 21:08  ·  #7
Quote door PDJ

Ik lees nu al vele keren over dat tunen. Ik geloof graag dat het allemaal erg mooi is, maar hoe lang doet men er nu over om de investering van "geen idee hoeveel", er uit te hebben door het zuiniger rijden?

Dat is een goeie .
Heb mijn D5 paar weken geleden laten doen door deze Obbe .
1 was de prijs . net over de 300E
2 Positieve reacties hier .
3 Auto Schakelt inderdaad mooier , was niet slecht maar toch duidelijk anders ,
4 Hopelijk verbeterd verbruik . nu stond ie voorheen op 1 op 14 ongeveer . staat nu op 1 op 15 .
Dus lijkt beter .
Auto heb ik nu wel laten tunen omdat ie net 40 duizend op de klok heeft en zeker tot richting de 3 ton gaat blijven .

En het dus terug te verdienen is op deze manier .
.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 21:49  ·  #8
Plezier is ook iets waard.
Mooie wielen kun je ook niet terugverdienen, maar zorgen wel voor plezier aan je auto.
En mocht hij zuiniger worden bij dezelfde rijstijl, rijdt je dan ook zo ?
Mijn ervaring is dat als je meer vermogen hebt, je het ook gaat gebruiken.
Vaak niet eens bewust.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 22:02  ·  #9
Ik bedoel het ook zeker niet negatief hoor, maar ik ben wél een rasechte hollander ;-) Ik zou dus eerst berekenen wat het mij 'opbrengt' voordat ik overga op een of andere actie. Levert het nagenoeg niets op, dan doe ik het ook niet.
Ik ben dan ook opgevoed in een zuinig gezin, waar elke cent omgedraaid moest worden, en helaas is dat in mn eigen gezin niets anders. Zelfs vakantie zit er al jaren niet in.

Zou ik een stuk ruimer in mn slappe was zitten, dan zou ik zeer zeker ook andere, wellicht minder noodzakelijke acties ondernemen ;-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 22:09  ·  #10
Je rijdt op gas, veel goedkoper gaat niet. :-)
Maar ik kan je standpunt goed begrijpen.
Hoofdzaak is dat je geniet van wat je hebt en dat doe je. ;-)
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 11:59  ·  #11
Quote door PDJ

iets meer dan 3 jaar.....althans in mijn geval. :)

Daar kun je geen eenduidig antwoord op geven. Is volledig afhankelijk van je eigen rijstijl, brandstofprijs, kilometrers per jaar, de door jou daadwerkelijk gehaalde besparing in procenten of liters en dat soort variabelen allemaal.
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 13:54  ·  #12
Quote door PDJ

Bij m'n vorige auto (BMW diesel) had ik het na twee jaar/60k terug. Die werd bij gelijkblijvende rijstijl zo'n 10% zuiniger.

Bij de Volvo heb ik het niet gedaan voor de besparing, maar voor de lol. Ik ga er dus vanuit dat ik het geld kwijt ben :P
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 05.09.2015 - 00:22  ·  #13
Quote door Piet_piraat"]
[quote="PDJ

Bij de Volvo heb ik het niet gedaan voor de besparing, maar voor de lol. Ik ga er dus vanuit dat ik het geld kwijt ben :P

Maar is "voor de lol" niet waarom je in je Volvo rijdt. Veel goedkoper zou je een Volkswagen Up rijden. Maar dat wil je niet, omdat je van iedere km wilt genieten. Beleving zit tussen de oren. Daarom besteed je geld aan een tuning. Niet om de auto zuiniger te maken. Dat is het argument naar je "rationele zelf" toe. Maar naar je "emotionele zelf" wil je gewoon prettiger rijden. Daarom je je laten tunen. Dus geen geld kwijt, maar goed besteed!
Bert West2
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 05.09.2015 - 00:49  ·  #14
Quote door folke3"]
[quote="Piet_piraat

Quote door PDJ

Maar is "voor de lol" niet waarom je in je Volvo rijdt. Veel goedkoper zou je een Volkswagen Up rijden. Maar dat wil je niet, omdat je van iedere km wilt genieten. Beleving zit tussen de oren. Daarom besteed je geld aan een tuning. Niet om de auto zuiniger te maken. Dat is het argument naar je "rationele zelf" toe. Maar naar je "emotionele zelf" wil je gewoon prettiger rijden. Daarom je je laten tunen. Dus geen geld kwijt, maar goed besteed!

Helemaal mee eens, Folke! Enkele weken terug was ik bij MMTS voor een inlaat/motor reiniging. Martin heeft me geïnspireerd/overtuigd een tuning te laten uitvoeren. Hij verzekerde me dat bij een normale rijstijl EN goed onderhoud het mechaniek gewoon heel blijft. Ik heb er geen spijt van. Het rijdt geweldig! Rijdt de auto ook zuiniger? Ach ......wat zou het......tis ook hobby...boeien!
harold
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 05.09.2015 - 08:14  ·  #15
:lol: :lol:

Selected quotes for multi-quoting:   0