Tuning V70 D5 GT 2013 Door VolvoTune

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Tuning V70 D5 GT 2013 Door VolvoTune

· 
Posted: 13.08.2015 - 17:27  ·  #1
Vandaag bij Obbe te Elst geweest .

De 2 belangrijkste punten waren voor mij een hopelijk voordeliger verbruik en de 2de een beter schakelende bak .
De 2de is zeker gelukt , de bak lijkt wat sneller te schakelen en ook de punt waar geschakeld wordt zijn beter , dus dat doel is zeker gehaald , het is mijn eerste automaat en het was niet slecht maar nu duidelijk beter :D
Verbruik , lijkt inderdaad beter maar is nog niet in te schatten na een 250km ermee gereden te hebben vandaag , dat zal de tijd leren , en ik zal er zeker op terug komen om het te laten weten .
De auto heeft ook wat meer vermogen gekregen , was het mijn niet om te doen ,maar het voelt wel goed aan , zeker onderin is het vermogen duidelijker aanwezig , de auto ging al goed van de plek , nu nog iets beter .

Obbe heeft me text en uitleg gegeven , en de verschillende mappen etc laten zien met wat waar is aangepast , man hij kan praten hoor en ik heb ervan genoten , is erg leuk om iemand die dag in en uit nog zoveel zin in zijn werk heeft en de tijd neemt , top :thumb:

Een tevreden klant dus , die met een al zeer goed rijdende auto kwam , en een nog beter rijdende auto naar huis ging .
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Tuning V70 D5 GT 2013 Door VolvoTune

· 
Posted: 13.08.2015 - 20:58  ·  #2
Goed dat je naar Obbe bent gewest. Ik heb dezelfde ervaring. :)
peter248
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 13.08.2015 - 23:57  ·  #3
Beetje nieuwsgierig... Je schrijft "de auto ging al goed van de plek , nu nog iets beter . "

Is dat duidelijk merkbaar? Ik verwonder me er namelijk over dat die van mij (na tuning) nog steeds moeilijk vanuit stilstand weg komt. Maar mijn vorige ervaring was een 2012 D4 nu een 2008 D5. Zou het verschil tussen 2008 en 2012/2013 zo groot zijn?
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 14.08.2015 - 00:58  ·  #4
Quote door olaf

2de een beter schakelende bak .
De 2de is zeker gelukt , de bak lijkt wat sneller te schakelen en ook de punt waar geschakeld wordt zijn beter , dus dat doel is zeker gehaald , het is mijn eerste automaat en het was niet slecht maar nu duidelijk beter :D

Is dat ook software matig gedaan ?

Kun je er wat meer over vertellen ? Wat is er beter geworden en hoe is dat bereikt ? :)
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2015 - 10:23  ·  #5
Quote door peter248

Beetje nieuwsgierig... Je schrijft "de auto ging al goed van de plek , nu nog iets beter . "

Is dat duidelijk merkbaar? Ik verwonder me er namelijk over dat die van mij (na tuning) nog steeds moeilijk vanuit stilstand weg komt. Maar mijn vorige ervaring was een 2012 D4 nu een 2008 D5. Zou het verschil tussen 2008 en 2012/2013 zo groot zijn?

Ik heb nooit problemen gehad met wegrijden om het zo te zeggen (maar ben geen stoplicht sprinter ) , met van de plek bedoelde ik eigenlijk dat ie al snel accelereerde nu is dat nog beter geworden ,
Maar het is een merkbaar verschil met voorheen , koppel is ook iets verhoogd in begin toeren bereik en dat is duidelijk voelbaar .

Vind het lastig te beschrijven , maar het voelt allemaal soepeler en egaler .

Wat betreft het uit stilstand wegrijden , ik durf niet te zeggen of dat werkelijk anders is als bij de 2008 ,ik heb geen vergelijk .
Het type werd wel paar keer genoemd door Obbe maar weet niet of dat anders is , al denk ik wel gezien het hogere vermogen over de jaren dat er misschien wat aanpassingen zijn , weet niet of daar echter het verschil zit als het er zit .
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2015 - 10:35  ·  #6
Quote door Baksteen

Quote door olaf

2de een beter schakelende bak .

Is dat ook software matig gedaan ?

Kun je er wat meer over vertellen ? Wat is er beter geworden en hoe is dat bereikt ? :)

Alles is software matig gedaan , wat het hem doet zover ik het heb begrepen is het aanpassen van de torquelimeters zoals Obbe ze noemde , hierdoor verandert het schakel gedrag .
Hij schakeld hierdoor wat vlotter over en ook iets sneller , ook zitten er niet meer van die uitschieters tussen (zo noem ik het maar even ) dat is dat bij rustig optrekken veel te ver doorliep in toeren vond ik , richting de 3000 rpm , en naar mijn optiek al makkelijk had kunnen schakelen .
Dat heeft ie niet meer gedaan .

het is egaler en gladder dan het was , gewoon erg prettig .
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2015 - 11:25  ·  #7
Nou ik heb geluk , vrouw lief kwam net thuis , en is denk ik toch de hoofdbestuurder van de auto .

Hij is veel vloeiender was haar opmerking .

Mijn vrouw kijkt me normaal zo ongeveer aan :censored: als er is iets is met de auto met de opmerking ik heb niets gemerkt , dat ze het is opgevallen zegt dus genoeg wat mij betreft .

Selected quotes for multi-quoting:   0