Dus dan word de "druk" vacuüm en dat is wat ik probeer uit te leggen...
Alles stationair lopend, de laatste foto heeft even wat uitleg nodig: rechtsboven zie je de turbodruk (in dit geval dus vacuüm bij stationair draaien) -0,7B, linksonder de lambdawaarde 1,04, in het midden de batterijspanning 13,9V met de hele boel an, rechtsonder de daadwerkelijk KVStemperatuur +85C. De laatste 4 waarden zijn allemaal electronisch gemeten vanaf de ECU via de K-line (ME4.4), de bovenste 2 zijn analoge meters dus dmv een slang erop die van het inlaatspruitstuk afkomt.
M.a.w. als jij stationair draaiend een druk (dus positief) hebt van 20 of 30 PSI is er gewoon iets niet goed. Stationair zal er, ook bij een turboblok, altijd een onderdruk / vacuüm zijn in het inlaatspruitstuk ! De enigste uitzondering hierop is een diesel want in het 'inlaatspruitstuk' (wat er dus niet is) zal altijd een overdruk zijn. Daarom heeft praktisch iedere diesel een aparte vacuümpomp om dit probleem te tackelen.