Turbo oorzaak koelvloeistofverlies?

Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Turbo oorzaak koelvloeistofverlies?

· 
Posted: 30.03.2018 - 15:48  ·  #16
Het is een amerikaan toch? Hebben ze daar op de benzine versies wel een egr systeem op zitten met egr koeler?

Ik zou hem sowieso even een nacht onder druk zetten op 1,5-7 bar. Dan haal je zeker uitwendige lekkage eruit.

Ik lees eruit dat er al vaker is bij gevuld. Als het systeem helemaal leeg is geweest, hoef ik altijd maar max 1x bij te vuullen, en hooguit 200cc. De 5 cilinder ontluchten erg goed gelukkig.
60-serie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 08:26  ·  #17
Quote door ad18

Ik heb een Volvo V70 2,4T uit 2001 (480.000 km).

Zelf ben ik niet zo technisch dat ik hier direct de oplossing voor weet (succes met het vinden van de oorzaak), maar wellicht is het goed om te weten dat mijlen x1,6 gaan en bij 272.000 mijl je V70 een stand heeft van 436.000 km.
ad18
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 17:09  ·  #18
Dank voor alle reacties!

Naar aanleiding van de opmerking van de luchtbel in het systeem en om nog eens te checken of het euvel zich nog steeds voordoet (en ik hier geen onzin verkondig) heb ik gisteren en vandaag mijn rustige rijstijl van de laatste maanden gedag gezegd en ben ik overgegaan tot flink accelereren om te zien of daarbij opnieuw koelvloeistof verlies optreedt.

Tot nu toe (2 dagen) kan ik nog geen verlies waarnemen wat enerzijds natuurlijk heel fijn is (geen dure turbo reparatie) en anderzijds de luchtbel theorie ondersteunt.

Wordt vervolgd!
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 17:17  ·  #19
Fijn bericht!

Ik had het vorig jaar na het shimmen van de motor ( niet heel veel anders dan een koppakking wissel) ook. Vloeistof was mooi op pijl maar na een keer stevig gasgeven de melding dat het niveau te laag was
ad18
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 17:26  ·  #20
Laten we het hopen dat het hierbij opgelost is.

Ik heb nog wel een vraag over een andere kwestie (foutmelding P0014) maar zal daarvoor een nieuw topic openen.

Tot zo ver dank voor alle bijdragen.
Leon_Steyns
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2018 - 18:05  ·  #21
Wat ook nog een mogelijkheid kan zijn bij vreemde verdwijningen van koelvloeistof: een klein scheurtje in een slang.
Koelvloeistof bijgevuld, bij stationair niks te zien. Bleek later toch het niveau te laag, maar nergens lekkage te zien. Bleek dus uiteindelijk een scheurtje vlak achter een klem te zijn, die blijkbaar alleen onder grotere druk ging lekken...

Selected quotes for multi-quoting:   0