Zijn meerdere bedrijven die dat 'kunnen'. Maar de 16T (standaard R handbak) is nog van MHI gewoon te verkrijgen. De 15G (R automaat) is wat lastiger van MHI te verkrijgen. MHI is de originele fabrikant van deze turbo's. Een zeer goede vervanger en ook goed betaalbaar zijn de Kinugawa turbo's, van oorsprong worden deze turbo's veel in de Jap scene gebruikt en ze zijn gewoon goed. Voor een 16T moet je ongeveer op 909 dollar rekenen (nieuw), ook verkoop Kinu losse cartridges welke zo in de turbo gezet kunnen worden (gebalanceerd en wel)
Sorry voor de late reactie, was offline.
Dank voor de reacties. Ik heb een v70r awd automaat.
De turbo is er bijna af en zit helemaal vol olie. Alle slangen (en die zijn net nieuw) zitten ook vol.
Komt nog bij dat er ook koelvloeistof in het verbrandingssysteem komt. De monteur en ik vrezen na een lektest (en de overige symptomen) dat het de koppakking is. Maar kreeg van een forumlid de tip dat het wellicht ook de turbo kan zijn omdat de koppakking er kennelijk zelden uit klapt.
Dus eerst maar de turbo opknappen en dan kijken naar het effect op olieverbruik en koelvloeistof. Kop kan er altijd nog af....(slik)
Een turbo kan idd beide doorslaan, dat is een feit. Maar een cilinderlektest staat los van de turbo. M.a.w. als het op de cilinderlektest al fout gaat, dan heeft dit niets met de turbo van doen. Als de cilinderlektest goed is en de meter blijft netjes staan en de druk gehandhaafd per cilinder, kan de turbo nog op zowel de KVS als het oliekanaal doorslaan. Merendeel vind je dan olie in het KVS systeem ipv andersom.
Hoe zie je die cilindertest dirk? Bedoel je daarmee een test op de verbrandingsruimte? Dan meet je toch niet of er lekkage is richting het koelsysteem, maar juist de doorlaat van de zuigerveren of evt kleppen.
Alternatief is een druktest op het koelsysteem. Dan meet je evt lekkage doordat de druk heel langzaam wegzakt. Probeer te begrijpen wat je bedoelt.
Daarom juist ! Een cilinderlektest is alleen een druktest bovenop de zuigers. Als de druk ontsnapt kan dat of via de zuigers / zuigerveren of via de koppaking / kleppen. Maar zo test je dus overduidelijk geen turbo... Mocht die test slecht zijn is er meer aan de hand, in die zin bedoel ik het eigenlijk.
De andere test is idd een druktest op het KVS systeem, als de druk ontsnapt kan dit verschillende oorzaken hebben, variƫrend van een losse slangklem tot koppaking en/of turbo.
Andere test is nog een COtest boven/in het expansievaatje met een zogenaamde snuffelaar. Er mogen geen uitlaatgassen in het expansievaatje zitten, bij een positieve test kun je er vanuit gaan dat de koppakking is doorgeslagen.
Aangezien TS het over een 'lektest' heeft is het niet duidelijk wat er nu getest is en hoe.