Afgelopen woensdag heb ik mijn V70NN 2.0T uit 2011 (ja die met de PowerNondeju bak) werkend geparkeerd. Vanochtend reed ik weg en merkte in eerste instantie dat de net 4 weken geleden gereviseerde bak weer lomp schakelde. Vervolgens merkte en hoorde ik dat de turbo helemaal niks meer deed. Bij belasting hoor je 'm niet meer opspoelen en uiteraard merk je het in de acceleratie.
- Geen lekkages
- Geen fragmenten of verdere spectaculaire explosies
- Geen witte rook
- Geen zwarte rook
De ANWB heeft de wastegate gecheckt en die lijkt los te zijn. (als in; die is niet blijven plakken in geopende toestand zo lijkt het)
Vacuumslangetje zat ook gewoon op de solenoid. Die solenoid kom je verder zelf niet bij, dus de werking daarvan is nog onbekend.
Na eindeloos uitlezen, kreeg de ANWB er uiteindelijk maar 1 code uit; P0715 - Turbine snelheid sensor / inschakel snelheid koppeling. Zoals gezegd, de bak is recent volledig gereviseerd. De sensor in kwestie zit in de bak, die er dan dus weer helemaal uit en uit elkaar zou moeten. Onder garantie als je het mij vraagt, want revisie is revisie.
Maar of die sensor er uberhaupt voor zou kunnen zorgen dat je turbo helemaal niks meer doet, lijkt me sterk. Ik ben dan ook eerder bang voor het omgekeerde scenario.
Ik duim en hoop dat het iets relatief eenvoudigs is, bijvoorbeeld die solenoid.
Heeft iemand hier mogelijk weleens iets vergelijkbaars aan de hand gehad?
Tips en hoop zijn welkom!
- Geen lekkages
- Geen fragmenten of verdere spectaculaire explosies
- Geen witte rook
- Geen zwarte rook
De ANWB heeft de wastegate gecheckt en die lijkt los te zijn. (als in; die is niet blijven plakken in geopende toestand zo lijkt het)
Vacuumslangetje zat ook gewoon op de solenoid. Die solenoid kom je verder zelf niet bij, dus de werking daarvan is nog onbekend.
Na eindeloos uitlezen, kreeg de ANWB er uiteindelijk maar 1 code uit; P0715 - Turbine snelheid sensor / inschakel snelheid koppeling. Zoals gezegd, de bak is recent volledig gereviseerd. De sensor in kwestie zit in de bak, die er dan dus weer helemaal uit en uit elkaar zou moeten. Onder garantie als je het mij vraagt, want revisie is revisie.
Maar of die sensor er uberhaupt voor zou kunnen zorgen dat je turbo helemaal niks meer doet, lijkt me sterk. Ik ben dan ook eerder bang voor het omgekeerde scenario.
Ik duim en hoop dat het iets relatief eenvoudigs is, bijvoorbeeld die solenoid.
Heeft iemand hier mogelijk weleens iets vergelijkbaars aan de hand gehad?
Tips en hoop zijn welkom!