turbocompressor

 
 
 
 
 
triciano
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: den haag
Leeftijd: 54
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

turbocompressor

 · 
Posted: 06.10.2015 - 23:16  ·  #1
Ok beste mensen,

Ik heb een Volvo S80 D5 Executive van 2008 met een chiptuning. ( 185 pk origineel, 230 pk na tuning.)

Probleemstelling: als ik mijn Volvo ontgrendel, dan komt er een vreemd ratelend geluid van mijn turbo. Het geluid van trillende stangetjes met speling???
Als ik rij dan moet ik onder de 3500 rpm blijven om te vermijden dat ie hapert. Dus eigenlijk blijft hangen. Ik moet dan even mijn gas lossen en weer indrukken en dan loopt ie weer goed.
Verder heb ik nog een heel licht fluitend geluid , maar alleen als ik mijn gaspedaal los laat, dus niet bij het gasgeven.
Er is geen blauwe rook of een ernsig schurend geluid en hij rijd nog vlot .

Wie herkent dit probleem?? Of ongeveer??
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: turbocompressor

 · 
Posted: 14.10.2015 - 20:38  ·  #2
Zodra je je auto ontgrendeld doet je turbo nog helemaal niets, of jij moet je auto met draaiende motor achter laten =)

Herken de problemen niet, weet alleen wel dat ze echt los staan van elkaar
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: turbocompressor

 · 
Posted: 15.10.2015 - 07:27  ·  #3
Kan je het geluid localiseren?

Kan zijn dat er ergens in de een van de deuren de servo welke de deur ontgrendeld ral is en de vertanding doordraaid na openen/sluiten-signaal.
Bij het ontgrendelen alle deuren en de achterklep even luisteren asl je ontgrendeld. Indien je bij een deur het geluid "beter/harder" hoort heb je de dader gevonden. (kan ook van je vulopening zijn).

Succes!
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: turbocompressor

 · 
Posted: 15.10.2015 - 08:20  ·  #4
Wat ze hierboven zeggen: turbo staat los van ontgrendeling.

Het fluiten kan wel kloppen, in principe fluit elke turbo omdat ie druk kwijt moet. Bij de ene hoor je het beter dan bij de andere. Zo gauw je inderdaad nog geen rook ziet zal het waarschijnlijk wel meevallen, maar je kunt het volume natuurlijk even in de gaten houden. Kans is groot dat het niet is en je turbo gewoon normaal werkt. Die van mij (vorige auto) begon iets opvallender te fluiten vanaf 250k. Is uiteindelijk iets over 300k de deur uit gegaan en werkte nog prima.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0