Nou weer even een update..
na het e.e.a. getest te hebben kwam ik er achter dat de CBV lekte, dus een nieuwe gemonteerd (met de blauwe, sterkere veer IPD)
Toen kon ik wel normaal gas geven, dus dat probleem is wel verholpen. Alleen word het andere probleem nu wel duidelijker merkbaar. Zodra ik het gas in trap knalt de turbodruk rond de 1,7 bar en zakt dan af naar +/- 1 bar. Het lijkt net alsof ik het gaspedaal zelf in trap en weer los laat, in trap en weer los laat, etc..
De wastegate heb ik laatst strakker gezet, maar na controle met nauwkeuriger meetapparatuur staat de wastegate weer afgesteld zoals hij stond. (weinig verschil merkbaar, behalve het geluid van de wastegate wat harder/zachter ging)
met 0,35 bar op de wastegate.
Ondertussen heb ik voor de zekerheid de TVC vervangen voor de IPD versie, + de slangen (ook die van de cbv)
(sinds dien is de turbodruk bij elke keer gas geven gelijk en blijft gelijk, met de oude was de druk elke keer anders en schommelde ook een beetje.)
en ik heb de kvs temp sensor vervangen.
(enigste wat ik hier van merk is dat de motor wel wat soepeler loopt en net als bij de vorige onderdelen die ik vervangen heb is de motor zuiniger geworden)
Alleen is het grote probleem onder vol last nog niet opgelost
Vandaag heb ik de brandstofdruk gemeten, +/-390kPa en na 20 minuten rust nog iets van 260kPa.
volgens vida dus voldoende. Ik moet de 1e meting nog wel over doen, want ik heb het met draaiende motor gedaan en het moet met stil staande motor en relay doorverbinden. En ik wil de brandstofdrukregelaar nog even controleren wanneer de vloer weer droog is, maar ik denk dat het probleem toch ergens anders zit.
gaspedaal/gasklep/automaat misschien?
Wat me ook is opgevallen wanneer ik +/- 130 rij en rustig gas bij geef de automaat op schakelt en de motor nog minder toeren gaat maken, terwijl ik juist meer gas geef?
Daarnaast vraag ik mij af of die chiptuning wel goed is geweest, gezien er een uitlaat onder hing die de halve pijp smoorde en een lekkende cbv? (ik weet niet of dat ook zo was toen die gechipt werd)
Heeft iemand nog suggesties?